1

Onderwerp: Hoe krijg ik minder fel roze maar juist wat dieper van kleur?

Misschien een beetje een rare vraag maar het zit zo. Ik ga een roze taart in hartvorm maken. Nu heb ik net de marsepein gekleurd met Wilton roze. Ik vind eigenlijk de kleur wel heel erg roze. Ik zou hem graag of iets dieper van kleur hebben, dus het felle er een beetje af, of iets "bleker" van kleur.
Nu is het echt zuurstokroze en krijg ik al last van mijn kiezen als ik er naar kijk :D
Heeft iemand tips voor mij?
Groetjes, Monique

2

Re: Hoe krijg ik minder fel roze maar juist wat dieper van kleur?

UUhm niet echt eigenlijk... Ik vind hem niet heel fel hoor, wel roze ja, maar dat is de bedoeling toch als je een diepe kleur wilt?
Gebruik je eigenlijk marsepein? Want wat wel kan helpen is marsefond gebruiken, dat kleurt al minder makkelijk, en anders zelf fondant (of grootste gedeelte fondant, je kan wel wat marsepein voor de smaak erdoor doen. Dan wordt -ie wat minder fel...

Mijn website: Presentaart

3

Een beetje minder kleurpasta gebruiken wil ook nog weleens helpen ;)

En als je het dus al gekleurd hebt en je vind het te fel: 1 op 1 mengen met ongekleurde marsepein, dan wordt het lichter.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Ik weet het niet zeker, maar misschien iets van donkerblauw toevoegen? Niet te veel, maar een klein beetje misschien? Of zal dat dan meer paarsig/bruinig gaan worden? Jeetje, moeilijk zeg, ik weet het dus ook niet zeker. Hopelijk is er iemand die wel weet hoe het moet, ik heb hier namelijk best al wat mooie roze taarten voorbij zien komen, dus iemand zal het vast wel weten.

Groetels,
Annette

Groetels, Annette
* Don't live faster than your Guardian Angel can fly *

5

beetje rood erbij?

6

eens, beetje rood erbij. Geen blauw, wordt paars inderdaad.

7

Annetje schreef:

Ik weet het niet zeker, maar misschien iets van donkerblauw toevoegen? Niet te veel, maar een klein beetje misschien? Of zal dat dan meer paarsig/bruinig gaan worden? Jeetje, moeilijk zeg, ik weet het dus ook niet zeker. Hopelijk is er iemand die wel weet hoe het moet, ik heb hier namelijk best al wat mooie roze taarten voorbij zien komen, dus iemand zal het vast wel weten.

Groetels,
Annette

Ik zie niet voor donder blauwe kiezen, denk toch beetje rood of de wilton gel : rose tikkeltje erbij doen, die is namelijk wat diep roze dan pink.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

8

Ik moet ook zeggen dat ik die rose echt lelijk vind, heel erg fel. Ik doe er dan idd een beetje rood bij en soms ook nog een heeeel klein beetje zwart.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

Hahaha, daar was ik al bang voor! Ben gewoon veel te enthousiast aan het kleuren geweest. Echt waar, het leek een een grote bal HubbaBubba kauwgom.
Maar.................ik heb het opgelost hoor. Heb een gedeelte gemengd met blanke marsepein en dat werd wel heel mooi.
De taart is inmiddels af en staat in de Parade (vierkante roze taart).
Bedankt voor al jullie reacties!
Groetjes, Monique

10

Carin schreef:

Een beetje minder kleurpasta gebruiken wil ook nog weleens helpen ;)

En als je het dus al gekleurd hebt en je vind het te fel: 1 op 1 mengen met ongekleurde marsepein, dan wordt het lichter.

Deze quote moest er nog bij! Zie bovenstaande reactie