1

Onderwerp: mini cupcakes!!

Hoi dames,

ik heb een vraagje.
Ik heb van de webshop de kleine cupcake bakvorm met cupcakecupjes gekocht.
nu wil ik ze morgen bakken.
maar hoe lang moeten ze in de oven en hoe hoog moet de oven dan??

alvast bedankt.

groetjes marlies

2

Re: mini cupcakes!!

10 minuutjes op 180 graden? Gewoon ff in de gaten houden....denk ik.

3

Ben ik al te laat?? Ik bak ze 15-16 minuten op 185 graden.... Maar ik kijk wel even na 12 minuten hoe ze ervoor staan....

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

4

Ik wilde deze vraagook net gaan stellen. ik heb ze gisteren gebakken, de eerste lading 10 minuten op 200'C, vond ze een beetje klef, de volgende lading 15 minuten op 200'C (Ik heb een hete lucht dus doe het 20'C meer). Maar twijfel nog wel een beetje. Ze zijn trouwens wel goed gekeurd door mijn dochter, dus dan zal het wel goed zijn want die is niet zo makkelijk (wat eten betreft dan).

Natascha

Groetjes Natascha

5

Ook ik heb een hete luchtoven en ben ook benieuwd naar het aantal graden en hoelang! :)

Groetels, Annette
* Don't live faster than your Guardian Angel can fly *

6

Tascha schreef:

Ik wilde deze vraagook net gaan stellen. ik heb ze gisteren gebakken, de eerste lading 10 minuten op 200'C, vond ze een beetje klef, de volgende lading 15 minuten op 200'C (Ik heb een hete lucht dus doe het 20'C meer).

Volgens mij is een hetelucht oven juist heter als een gewone oven en moet je de temperatuur van je oven juist LAGER zetten. 10-15% meen ik... Of heb ik het nu mis?? :S

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.

7

marlies schreef:
Tascha schreef:

Ik wilde deze vraagook net gaan stellen. ik heb ze gisteren gebakken, de eerste lading 10 minuten op 200'C, vond ze een beetje klef, de volgende lading 15 minuten op 200'C (Ik heb een hete lucht dus doe het 20'C meer).

Volgens mij is een hetelucht oven juist heter als een gewone oven en moet je de temperatuur van je oven juist LAGER zetten. 10-15% meen ik... Of heb ik het nu mis?? :S

iemand had laatst een tip over www.dekooktips.com en als ik het goed gezien heb komt  hete lucht 180'C overeen met electrisch 200'C of ben ik nu blonder dan ik denk.

Natascha

Groetjes Natascha

8

Tascha schreef:
marlies schreef:
Tascha schreef:

iemand had laatst een tip over www.dekooktips.com en als ik het goed gezien heb komt  hete lucht 180'C overeen met electrisch 200'C of ben ik nu blonder dan ik denk.

Natascha

Heb het nog eens na gekeken en ben geloof ik toch blonder dan ik denk. :S

Natascha

Groetjes Natascha

9

Ik bak ze 12 minuten op 180 graden in een hete lucht oven.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

10

Tascha schreef:
Tascha schreef:

Natascha

Heb het nog eens na gekeken en ben geloof ik toch blonder dan ik denk. :S

Natascha

Het bovenstaande betekent dus dat de heteluchtoven 20°C lager staat dan de electrische ;)
Het is een beetje puzzelen om het beste resultaat te krijgen, omdat alle ovens anders zijn. Zelf heb ik ook een heteluchtoven en zet de temperatuur standaard 10% lager dan aangegeven. Je kan ook een oventhermometer kopen (kost maar een paar euro), zo kom je er makkelijk achter of hij wel de juiste temperatuur aangeeft.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."