1

Onderwerp: Crisco ?

Hallo,

Ik heb even een vraagje. Ik hoorde van een collega van mij, die zelf ook taarten bakt, dat zij Crisco gebruikt om haar werkblad en deegroller mee in te smeren, zodat haar fondant niet teveel plakt.

Mijn vraag is nu, wat is dat precies en waar kan ik het kopen? Is het ook gewoon in de winkel te koop, want ik wil even geen spullen bestellen via een webshop.
Kan ik ipv van Crisco ook een ander vettig iets gebruiken, bijv frituurvet of gewoon olie?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,
Patty

2

Re: Crisco ?

Ik koop Crisco bij de toko of de supermarkt (o.a. Super de Boer, internationale supermarkt) bij de Amerikaanse spullen.

Groet, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

He Jozien,

Bedankt voor de snelle reaktie. Ik wist niet dat ik het bij de toko kon halen.

Nou, dat maakt het lekker makkelijk voor mij :)

Bedankt,
Patty

4

Ik heb vandaag Crisco gehaald bij de toko.

Nu een vraagje. Hoe bewaar ik het het beste? Staat niet op het blikje. Tenmisnte, ik kan niets daarover vinden.
MOet ik het na openen koel bewaren of op kamertemp? En kan het in het blik blijven of moet ik het overzetten naar een glazen pot of plastic bakje?

Groetjes en bedankt.
PAtty

Het kan gewoon in het blik blijven,met het plastic dekseltje erop,hoeft niet in de koelkast,je kan het volgens mij een jaar bewaren na opening!!!!

6

Is dat hetzelfde als Trex? Dat moet je w

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

7

Crisco moet ook in de koelkast bewaard worden hoor en inderdaad Trex is hetzelfde idee als Crisco !

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

wietske schreef:

Crisco moet ook in de koelkast bewaard worden hoor en inderdaad Trex is hetzelfde idee als Crisco !

Op het blikje staat dat je het niet in de kloelkast hoeft te doen!!!Blijft het smeuiig!!!

9

Ik heb mijn Crisco niet in de koelkast. Staat ook niet op het blik.

Heb net even gekeken, er staat op:
"For best results, use within one year of opening.
For easier blending, do not refrigerate."

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na