1

Onderwerp: Vraagje beslag hoeveelheid

Vandaag wil ik zelf mijn kapsel maken ipv de mix.

Nu staat dit op de site
    * 5 eieren
    * 150 gr. suiker
    * 125 gr. bloem
    * 25 gr. maizena
    * zakje vanillesuiker
    * zout

Deze hoeveelheid is goed voor een ronde vorm van 24cm of een vierkante van 20x20

maaaaaar ik wil 2 kleintje maken van 15 cm hoeveel heb ik per taart nodig???
ik heb al gekeken op die schema site maar daar zie ik alleen maar recepten verhoudingen met de mix

2

Re: Vraagje beslag hoeveelheid

ik houd altijd 1 ei per 500 ml aan. Dus gewoon even vullen en kijken hoeveel erin gaat. Dan je recept aanpassen aan het aantal eieren dat je nodig hebt.

3

willeke k schreef:

ik houd altijd 1 ei per 500 ml aan. Dus gewoon even vullen en kijken hoeveel erin gaat. Dan je recept aanpassen aan het aantal eieren dat je nodig hebt.

ehmn 1 ei per 500ml??
ik ben geen rekenwonder :)
dus op 1 ei (correct me if i wrong)
30 suiker
25 bloem
5gr maizena
een kwart vanille???

4

http://www.deleukstetaartenshop.nl/maat … vormen.pdf

Nieuw op de webshopsite, heeeeeeeel makkelijk!
Maar www.felicitaartjes.nl was hier ook altijd al heel handig voor!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Klopt daar loop ik ook altijd tegenaan,ik weet dat 1 ei gelijk op gaat met 30 gr bloem en 30 gr suiker ( zelf heb ik nog nooit maizena in mn kapsels gebruikt) wel een zakje vanille suiker en een snufje zout,ik doe meestall op de gok,ik zou dan bv 4 eieren gebruiken en als je mix over hebt gewoon nog bv 2 minibolletjes maken

6

dr gaat net geen liter in om hem 2/3 te vullen dus dan zou ik dit moeten hebben???

2 eieren
60 suiker
50 bloem
10 maizena
en een beetje vanille en zout?

7

ja die schema's zijn leuk maar dat is voor de mix als ikhet goed zie;)
en ik wil het zelf maken nu :)

8

Ja die linken zijn handig,maar niet voor bloem,ik heb ook nog geen schema zonder mix gevonden met maten voor bakblikken....ben ik nog te volgen :lol:

9

ja je bent te volgen en dat bedoelde ik dus ook ;)

10

ik zou 3 eieren pakken hoor :Y

11 Laatst bewerkt door patje06 (08-03-2008 10:20)

3????
waarom dat :)
dit is per taartje he dus 2x dit recept is voor 2 :)
lekker lastig zeg

12

gap schreef:

Klopt daar loop ik ook altijd tegenaan,ik weet dat 1 ei gelijk op gaat met 30 gr bloem en 30 gr suiker ( zelf heb ik nog nooit maizena in mn kapsels gebruikt) wel een zakje vanille suiker en een snufje zout,ik doe meestall op de gok,ik zou dan bv 4 eieren gebruiken en als je mix over hebt gewoon nog bv 2 minibolletjes maken

ik gebruik gezelfde recept en het is nog noooooit :) mislukt!

13

Heej Patje misschien handig voor ons,als we weer is wat gebakken hebben effe naar elkaar doormailen wat voor vorm en hoeveel eieren we gebruikt hebben ;)

14

Nee bij mij is het ook nog nooit mislukt,maar hoogstwaarschijnlijk kan ik goed gokken

:lol:

15

ja idd want die mix is leuk maar ook veel duurder als zelf maken natuurlijk en nu is mijn mix ook bijna op en morgen krijg ik koffie leuters dus tja dan wil je toch een taartje hebben :)

maar waaromzou je er 3 doen ipv 2 per taartje?

16

patje06 schreef:
willeke k schreef:

ehmn 1 ei per 500ml??
ik ben geen rekenwonder :)
dus op 1 ei (correct me if i wrong)
30 suiker
25 bloem
5gr maizena
een kwart vanille???

ja dat klopt. Ik doe het (net als Gap) met 30 gr. bloem en 30 gr. suiker per ei. Maar ik denk dat het met jou recept ook gaat!

17

en geen maizena? hmm dus niet echt noodzakelijk als dat erin gaat?

18

Dit recept is erg lekker en erg makkelijk! Het rijst ook echt voldoende als je het aantal eieren aanhoud (vind ik)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … php?id=590

19

Nou lady's jullie horen ervan ik ga mixen :)

20

waarom ik er 3 zou doen is puur het feit dat ik liever iets beslag over hou,dan te kort kom :lol:
En als ik dan over heb( gebeurd weinig moet ik zeggen) dan maak ik er minibolletjes bij die ik mn meiden dan laat versieren,zo gooi ik niks weg,kom ik niks tekort en is iedereen happy ;)

21

succes!

22 Laatst bewerkt door gap (08-03-2008 10:28)

Ik doe ook altijd de suiker en eieren in een kom en die kom in een bak met heet water,en het werkt enorm wel minimaal 10 min mixen he ;) dan is hij lekker luchtig :9
Succes en we horen het wel ;)