1

Onderwerp: Uhhhh........ camouflage, moet dat echt???? :(

Een van mijn collega's bestelt al van het begin af aan taarten bij me. Zo ook deze keer voor haar dochter die deze week zestien jaar is geworden.
Maar ze wil wel graag een taart met camouflage kleuren. Uhhhh.... moet dat echt???
Niet direct mijn ding hoor, ben niet echt iemand van de themataarten. :(

Op zich wel een heel leuk effect maar als je goed kijkt (nou als je niet goed kijkt kan je het ook niet missen) zie je dat er allemaal gaatjes invallen. Ik denk dat het komt omdat je voor het marmeren je marsepein/fondant niet lekker door kan kneden. Zou het anders niet weten, heb het nog niet eerder gehad. Tenminste niet zo erg.
Misschien dat iemand weet hoe dit komt.

http://www.taartvankarin.nl/popupzandhaas.jpg

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

2

Re: Uhhhh........ camouflage, moet dat echt???? :(

Hij is wel heel erg mooi Karin!!!

Mag ik je een tip geven voor het marmeren :o? (hoor mij dan... ik aan jou een tip geven)
Kneed alle kleuren marsepein goed door. Draai dikke pillen en druk die een beetje plat. Leg ze op elkaar, de grootste onder, en druk aan. Draai ze om hun as. Draai de pil op als een drol (sorry weet het niet anders te benoemen :lol:). Draai van de cirkel die je nu hebt weer een pil. Draai die weer om de as. Draai weer een drol. Vanuit de cirkel die je nu hebt ga je rollen.
Je kneed dus de kleuren helemaal niet.
Maar... misschien doe je het al op deze manier :D

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Nou, ik vind het een mooie taart, en het viel me wel op, maar het kan ook gewoon zo zijn dat het bij de taart hoort.. In ieder geval super gedaan, ik zou het je niet zo nadoen!

Groetjes Marianne
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and... having fun!

4

Ja Carin ik heb het dus precies zo gedaan als jij omschrijft. Heb dat ook ooit eens gezien op zo'n filmpje op youtupe en dat werkt dus altijd prima. Maar nu vallen er dus allemaal gaatjes in en ik weet echt niet waardoor dat komt. :nooo

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

5

Ik vind hem hartstikke mooi geworden. Helaas weet ik ook niet waarom er van die gaatjes in zijn gevallen. Denk inderdaad dat het komt wat je zelf ook al zegt: dat je de fondant/marsepein niet lekker kan doorkneden.

6

Ik moet wel lachen, hoor. Eerst even jouw verhaal (zonder de taart te zien) en ben al benieuwd hoe je dit thema ging oplossen: en jawel !! Helemaal Karin-stijl !! Geweldig ! Wel camouflage maar met prachtige strik en heel gaaf die gouden letters/cijfers.

Groet, Jolanda

7

Oooh hij is wel super gaaf zeg! Wat knap dat die blauwe streep op de 2 taarten doorloopt !!??
Wel zonde van al die gaatjes, ik zou het ook niet weten :nooo: Maar het stoort absoluut niet hoor, het is een prachtig geheel :Y :)

Groetjes, Annette
Al mijn foto's zijn te zien op http://www.felicitaartjes-annette.mijnalbum.nl/

8

PRACHTIG!

Het is wel grappig, jij weet zelfs een legerkleurige taart chique te maken....

Dat van die gaatjes heb ik ook wel eens gehad, ik dacht toen dat het lag aan de marsepein, die was wat droog. En ik dacht ook dat ik misschien toch wat langer had moeten kneden. Maar ik moet eerlijk zeggen: bij deze taart heeft het wel wat, een klein tikje craquel

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

Idd, de blauwe loopt door. Goh wat knap.
Vind de taart en de strik pr8ig.
Kan het ook gewoon aan de kwaliteit van het fondant liggen??? Die uit de emmer bevalt mij het best en laatst een zak gekocht Bakels van een kilo en vond dat lang zo lekker ook niet ruiken als uit de emmer. Scheurde ook in de hoeken.

10

Wat een ontzettend leuke taart. Echt heel opvallend en origineel. Ik vind het gemarmerde altijd al zo mooi maar deze is echt heel goed gelukt. Heb het zelf nog niet gedaan maar ik denk dat ik me binnenkort ook eens aan het marmeren ga wagen.
Groetjes, Monique

Heel erg leuk, toch stijlvol, ondanks de camouflage!

nelleke

12

heel erg leuk... :D :D

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

13

Hahaha die Karin, zet je taart in het bos en hij valt toch op, ondanks zijn camouflage kleuren :lol:

Hij is weer prachtig !

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

14

Wat een super leuke taart! Echt origineel en leuk!

Groetjes Tweety!

15

Goed gecamoufleerd hoor !!! Vind hem best mooi hoor

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

16

Micky schreef:

Goed gecamoufleerd hoor !!! Vind hem best mooi hoor

Best mooi? Ik vind hem HEEL mooi :)
Ik zie nu inderdaad die gaatjes die je bedoelt, was echt niet te zien op dat kleine fotootjes hoor ;)
Ik heb het ook weleens gehad, en ook ik had toen niet (heel) goed doorgekneed. Misschien is het voor jou ook tijd voor een doorkneed-hulpje :lol: ???
Maar misschien was het wat anders, de luchtvochtigheid in Den Helder? Of was het er erg koud...? ;)

Maar al met al ziet hij er mooi uit hoor! En zo zie je maar, kleine schoonheidsfoutjes overkomen de besten! :D

Mijn website: Presentaart

17

Ik vind hem dus wel errug gaaf geworden hoor, ondanks de camouflage kleuren niet te druk en ja het is ongelofeloos (woord van Masch ;) ) dat je met zo iets toch nog een supersjieke taart weet te cre

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

18

Camouflage op z'n Karin's! Ja dan krijg je dus absoluut dit. Schitterende taart hoor!
Ik vind het al knap dat je het zo mooi krijgt gekneed met die 4 kleuren erin.
Ik weet natuurlijk neit waaraanhet zou kunnen liggen, maar ik weet wel dat ik het een kee rheb gehad toen ik dus ook wilde marmeren. Toen had ik namelijk fondant, en marsepein gemarmerd. Omdat het toen natuurlijk niet helemaal gemengd was zag je toch structuur verschil tussen de twee materialen. Ja en als de een dan midner trekt dan de ander??? Maar goed ik weet natuurlijk neit of je beide materialen hebt gebruik. Hahaha, kom ik aan met mijn loze verhaaltje!

19

Pfff zelfs van een camouflagetaart weet jij een kunstwerk te maken!! :thumb:

Jammer inderdaad van de gaatjes, ik kan je niet helpen aan een tip hiervoor.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

20

Ja jammer van die gaatjes dat heb ik ook wel eens maar hij ziet er super uit heeeeeeeeeel stoer hoor!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

21

Heel mooi! Gaaf die camouflage kleuren!

22

Leuke camouflage taart,goed gedaan.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

23

mooie taart hoor
ik had laats ook dat er scheurtjes op de randen kwamen en dat had ik alleen bij de kant en klaar gekleurde fondant uit de shop dus misschien is dat het
ik heb ook geleerd dat als je er met natte handen overheen veegt je het bijna helemaal weer weg kan krijgen dan plak je het zeg maar dicht
verder weet ik het ook niet
het is wel balen
groetjes debora

mijn nieuwe site is online
kijk snel op http://www.deb-s-taarten.nl

24

Nou ik vind hem hardstikke leuk, ondanks de gaatjes. Ik denk dat het jarige meisje het geeneens gezien heeft. Alleen wij zijn natuurlijk zo pietje precies.
Zij vinden het alleen maar een mooie taart.

Wil je zien wat ik ervan gebakken heb.
http://www.makingcake.mijnalbums.nl/

25

da's een thema dat helemaal niet bij jouw stijl past, maar wat heb je dat prachtig opgelost!! camouflage maar met stijl, dat moet je kunnen!!!

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010