1

Onderwerp: plakkerig onderkantje :(

Hallo allemaal,

Ik een vraagje mijn biscuit heeft altijd een beetje een plakkerig onderkantje < eigenlijk eerder een bovenkantje, want onder wordt boven:) snappen jullie hem nog?
Of ik nou de webmix gebruik of het recept van deze site of een duchessebeslag maak.
Ik heb altijd een plakkerige onderkant na het afkoelen.
Het bisciut is gaar maar als ik hem ga gebruiken een dag later kleeft het zo dat er een laagje van afkomt!
WAT DOE IK FOUT???? of hebben meer ensen hier last van???
Ik hoor het graag,
groetjes mireille

groetjes mireille

2

Re: plakkerig onderkantje :(

stort je hem direkt op een taartrooster ? zodat hij goed kan uitwasemen ?

3

Idd op een taart rooster, direct na het bakken !!!

Groetjes Inge

4

ik ken dat plakkerige laagje wel hoor! heb dat ook wel eens. Waar het nu precies aan ligt durf ik echt neit te zeggen, want doe altijd hetzelfde en soms gebeurt het gewoon.
Niet erg, gewoon dat laagje eraf halen (als een soort vliesje komt het er dan af) en gebruiken. Het is gewoon gaar, alleen dat laagje is raar.
Ik eet het altijd op! ;)

5

Ja dat heb ik eigenlijk alleen bij mijn 28cm springvorm, bij de kleinere vormen heb ik het niet......vreemd......maar goed, denk dat het kapsel wel goed gaar is, maar misschien nog ietsje langer kan.......

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

6

Als je je kapsel stort op een lichtjes met suiker bestooide theedoek heb je het niet.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Ik had dit ook, maar er laatst een topic met oven standen ik bak mijn kapsels nu op 200 graden (hete lucht) en ik heb er geen last meer van.

Natascha

Groetjes Natascha

8

Ik heb het ook hoor. Ondanks mijn eigen tip hierboven :lol:
Maarrrrr ik doe iets anders, waardoor het komt, en ik doe dat dus eigenlijk expres :D. Ik doe namelijk het kapsel in een plastic zak als het nog niet helemaal is afgekoeld.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

hmm dus langer laten afkoelen, suiker op een theedoek en misschien wat hoger bakken?!
ik stort hem wel altijd meteen maar doe hem na het afkoelen ook in een plasticzak.
ik vindt dat laagje echt super irritant want alles blijft eraan plakken.
Ik ga de bovenstaande tips proberen en hoop op sucses!!
bedankt allemaal.

groetjes mireille