1

Onderwerp: Bordeaux rood.....en zilver

Ik moet voor woensdag een taartje maken met een bedrijfslogo erop.
De taart moet bekleed met bordeaux rood.......nou heb ik wat rood en zwart en paars gemengd, maar het is nog niet wat ik in gedachte heb....iemand suggesties ??
(er zit namelijk geen bordeaux rood in mijn wilton kleur setjes)

En het logo moet zilver worden, welke kleur kan ik dan het beste als ondergrond
gebruiken....zwart of grijs ????????

Lekker veel vragen weer he !!! :Y:Y

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

2

Re: Bordeaux rood.....en zilver

bordeaux krijg ik ook niet voor elkaar, en ik zou voor de zilver wit of anders heeel licht grijs als ondergrond gebruiken en het een beetje dik poederen, heb ik bij mijn nieuwjaarstaartje cijfers ook gebruikt

Alles goed???? nee 3 fout

3

lune schreef:

bordeaux krijg ik ook niet voor elkaar, en ik zou voor de zilver wit of anders heeel licht grijs als ondergrond gebruiken en het een beetje dik poederen, heb ik bij mijn nieuwjaarstaartje cijfers ook gebruikt

is poederen genoeg ja ??? ik wilde gaan schilderen........maar poederen is sneller denk ik......

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

4

Hoe het precies werkt weet ik niet maar misschien heb je hier wat aan.

http://www.candylandcrafts.com/colorchart.htm

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl

5

Zilver over grijs wordt het mooist vind ik. Wat ik vaak doe is eerst een laagje 'verven' met alcohol vermengd met poeder en dan de volgende laag 'poederen'.

Bordeaux is een lastige kleur. Misschien dat je eruit komt met het schema van Miranda?

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Volgens mij kun je beter bruin gebruiken met rood om bordeaux te krijgen. Ik zag het die Wilco (?) van Planet eens maken. En volgens mij deed hij het met bruin.

Mijn taartjes zijn ook te zien op: http://mamasas.mijnalbums.nl/

7

ik zou zilver schilderen, met alcohol dus. Op zwarte marsepein gaat het echt heel erg goed, erg mooi.

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

8

Sorry, een wellicht domme (en late) vraag, maar wat voor alcohol kan je hiervoor gebruiken? Moet het pure zoveel % alcohol zijn, of gewoon een of andere fles van de slijter? Is het dan trouwens ook nog geschikt voor kleine kinderen?

Alvast bedank voor jullie reactie

Groetjes Annelies

9

je kan een alcohol gebruiken met een hoog percentage. Bijv. bacardi, Wodka etc. Ik geloof wel dat de voorkeur uitgaat naar witte alchol. Ik heb zelf een flesje gekocht bij maak je taart (gebruikte eerst bacardi). en die vervliegt heel snel en werkt goed.

10

Lievejente schreef:

Sorry, een wellicht domme (en late) vraag, maar wat voor alcohol kan je hiervoor gebruiken? Moet het pure zoveel % alcohol zijn, of gewoon een of andere fles van de slijter? Is het dan trouwens ook nog geschikt voor kleine kinderen?

Alvast bedank voor jullie reactie

Groetjes Annelies

Het liefst gebruik je een blanke alcoholische drank met een zo hoog mogelijk percentage aan alcohol. Ik zelf gebruik nu jenever 35% maar binnenkort krijg ik rum van 80% ben benieuwd hoe dat zal gaan. Hoe meer alcohol, hoe sneller dat het opdroogt.

11

en hoeveel moet je erbij doen dan? Tot de kleur goed is?
En vervliegt de alcohol helemaal of blijf je de smaak nog proeven?