1

Onderwerp: kitsch of chique?

Morgen ergens op de koffie, zelf taartje meenemen natuurlijk zodat ik meteen weer iets nieuws kon uitproberen: ruitjes en lace embossing dinges.
Geen zin meer om nog kleuren te mengen dus gewoon wit, en ruitjes. Ik kon ze niet netjes door laten lopen aan de zijkant, zodat ik daar ook geen pareltjes in kon planten. Hebben jullie dat ook of hoe doe je dat dan? Sowieso vond ik het best moeilijk. Heb met een lineaal zitten priegelen. Tips?
Het onderste randje heb ik met m'n nieuwe lace-dingetjes uit de webshop zitten fabrieken... Daar kan ik nog leuke dingen mee doen!
Bedankt voor 't kijken en evt tips....
http://i28.tinypic.com/30tq6hx.jpg

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

2

Re: kitsch of chique?

heel chique taartje geworden! Hele leuk ruitjes en onderrand!

3

Prachtig! Ik vind het chique!

Tierelangroetjes, Marjolein
www.tierelantaarten.nl   *taarten gemaakt met liefde*

4

Oh mooi.......ik heb me ook al af zitten vragen hoe jullie die ruiten er zo mooi in krijgen......

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

5

ik vind em erg chique!

6

Nee, zeker geen kitsch wat mij betreft: ik vind het wel chique. Wit blijft mooi om te zien en de eenvoud van ruiten met pareltjes heeft wel wat. Chique lace randje.

Groet, Jolanda

7

Joh, zo'n taartje zie je bij geen enkele bakker hoor... ;)

Wees dus gerust gerust (da's een rare zin...) je maakt helemaal de blits met dit prachtige exemplaar!

Nog wat lekker erin gedaan? Ook niet onbelangrijk....

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

8 Laatst bewerkt door Lampiaozinho (06-03-2008 00:34)

Kokkie... eenvoud siert, zeker op deze taart. Het is een chique taartje geworden!

Ik heb wel een kussentje gemaakt, maar net als jij ook geen zijkanten. Toch lijkt het me logisch dat je met een lineaal de lijnen door laat lopen naar onderen. Dan moet je er wel voor zorgen dat de taart niet op een groter bord staat en op een pannetje of beslagkom van kleinere doorsnede. Verzin ik nu ter plekke.

Enne Micky:

Micky schreef:

Oh mooi.......ik heb me ook al af zitten vragen hoe jullie die ruiten er zo mooi in krijgen......

Ik heb een filmpje op youtube gezien over het maken van een 'kussentje'... ik weet niet meer welke link... maar stond hier wel op het forum ooit.  Misschien weet iemand het nog wel?

9

Wauw die is mooi, staat nu bij mijn favorieten, schitterend

Veel taart plezier

10

Ik heb me nog niet verdiept in het kusseneffect dus kan je geen tips geven over de zijkant.

Het is wel een mooie taart geworden, heeft eigenlijk helemaal "geen" zijkant nodig!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

11

Super sjiek taartje geworden! Ik vind dat je de zijkant super mooi opgelost hebt! Dat onderste randje is ook eens leuk zeg!

12

wauw zeker weten Chique, dus met hoofdletter C!!!
dat kussentjes effect wil ik ook wel leren. wie o wie weet nog welke link en waar?

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

13

ow, gevonden
http://nl.youtube.com/watch?v=urY5bXApcsE&NR=1
:D

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

14

als tip, gebruik voor de zijkant een geodriehoek. Dat ligt veel beter in de hand waardoor je veel secuurder kan werken. Dus met de punthoek tegen de onderkant van de taart en dan kan je de driehoek beter vast houden.
Ik kan het zo niet goed uitleggenn hou er eens eentje vast en je komt er vanzelf.
En alleen wit is mooi.

15

Ik vind 'm zeker niet kitsch! Je taart is echt chique, heel mooi! :Y

Groetjes, Marielle

16

Super taart zeg! Door alleen wit te maken is het erg chic!

Groetjes Tweety!

17

Wow wat een mooie chique taart

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

18

Leuke taart en alleen op de bovenkant het kusseneffect staat ook leuk,en voor de zijkant een keer op een klein taartje proberen.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

19

Heel erg bedankt allemaal, ik word er verlegen van.....
@koenie: er zat lemoncurd door de botercreme en limoenbavarois van binnen....
@bettie: zeer vereerd!!
@kwebbeltje: bedankt voor de link, nog meer prachtige filmpjes staan daarbij, trouwens!!
@karentje: ga ik eens proberen, met die geodriehoek...
Groetjes, Wendy

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

20

erug mooi

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

21

Chic  !!! heeel erg leuk

22

Heel erg mooi, juist prachtig stijlvol in alleen wit.

Wil je zien wat ik ervan gebakken heb.
http://www.makingcake.mijnalbums.nl/

23

Heel chique zelfs!
Ik geloof dat de lijn tussen kitsch en chique vaak toch een hele dunne is!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

24

Een prachtig taartje hoor!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

25

Chique taartje!