1

Onderwerp: Wat een des-illusie zeg................Kennie

Ik net mijn nieuwe mixert gevuld, 500 gram webshop biscuit mix, 8 eitjes, beetje water
en hop op stand 12 en mixen maar, handig hoor je handen vrij om andere dingen te doen
en kennie klopt er lustig op los !!!!
Na 8 minuten even een tandje lager, naar standje 2 nog 2 minuten gemixt en klaar.
Kom los alles in het bakblik gekiept.....................en huh ?????? maar half vol ??????
Hoe kan dat nou weer................had wel verwacht dat Kennie er voor zou zorgen dat ik
met deze hoeveelheid de randbakpapier echt nodig zou hebben.................niet dus.....

Ik heb de draadgarde gebruikt..............

Iemand tips......................

*ben ineens een stuk minder weg van Kennie hoor*

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

2

Re: Wat een des-illusie zeg................Kennie

Hummm zie net dat ner al een soort gelijk topic is.................sorry.......

3

in welke grootte bakblik doe je het ? Ik heb ook een kennie en als ik de hoeveelheden van felicitaartjes aanhoud dan komt hij hoger dan mijn bakblik en dus gauw 8 cm om te bekleden.

4

ook hier kennie, en heb ook altijd bakpapier nodig dus ben ook wel nieuwsgierig welk formaat bakblik je hebt gebruikt

Alles goed???? nee 3 fout

5

Hoi Micky

ik heb ook een Kenwood. Als ik 5 eieren gebruik heb ik ruim voldoende voor een bakvorm (rond) van 26 cm.

Gr. Ingrid

6

lune schreef:

ook hier kennie, en heb ook altijd bakpapier nodig dus ben ook wel nieuwsgierig welk formaat bakblik je hebt gebruikt

Ik gebruik deze hoeveelheid altijd voor een springvorm van 28cm.
Met de handmixer word het beslag echt ruim 2/3 van het bakblik zeg maar, maar nu....
nog neit eens op de helft, en het kapsel is een magere 6cm hoog geworden, met de handmixer heb ik altijd wel 8/9 cm kapsels......

Maar goed heb eideren ingeslagen en ik zal Kennie vanmiddag weer eens aan het werk
zetten !!!!! Want hij moet natuurlijk wel doen wat ie moet doen he !!!!!!

7

als ik die hoeveelheden mix op stand 12 voor 10 minuten krijg ik een hoog kapsel in het bakblik

8 Laatst bewerkt door Martinique (07-03-2008 20:23)

Wat ik dus ook heb, misschien anderen ook wel???

Als ik dus een minuut gemixt heb, moet ik hem even stop zetten om met een lepel de mix (het poeder dus) van de bodem te halen. ALs ik dit niet doe en ik ben klaar met mixen zit er nog een hoop mix onderin de kom die niet meegemixt is.
Dit heb ik zowel met de ballon als met de k-klopper.

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

9

ik laat m eerst op de langzame stand de boel even goed doormixen en dan..........pump up the volume

Alles goed???? nee 3 fout

10

Ik heb ook een kennie en laat het altijd tussen de 13 - 15 minuten kloppen en heb altijd een hoge kapsel. Ik gebruik ook de tabel van felicitaartje. Ik haal nu mijn mix bij zeelandia en op de verpakking staat "langer nadraaien geeft een optimaal resultaat".

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

11

lune schreef:

ik laat m eerst op de langzame stand de boel even goed doormixen en dan..........pump up the volume

Dat doe ik ook, maar de gardes komen bij mij niet ver genoeg onderaan de bodem om alle mix mee te pakken.

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

12

Martinique,

Als het goed is kan je de gardes/haak/K-klopper in hoogte verstellen bij de Kenwood. (tenminste met die van mij) En dan instellen dat hij NET niet de bodem raakt.

Misschien is dat de oplossing?

13

Ik klop altijd eerst de eieren apart totdat die goed hoog komen, en dan pas mix+water erbij

14

Het gaat al ietsje beter gelukkig !!!
Vanmiddag nog een kleinere hoeveelheid geprobeerd voor in de wondermold, en dat ging goed, wel 10 minuten op standje 12 met eitjes uit het warme water.
En daarna nog een zelfde kapsel als vanmorgen maar nu ook 10 minuten op standje 12, toen 2 minuten op 2, het was nog te slap naar mijn zin dus nog een minuutje of anderhalf op 12  en toen was het beter, de eitjes oo kuit het warme water vandaan.
Het kapsel van vanmorgen was 6cm gewroden en de tweede was al 8cm !!!! :D:D
we gaan de goede kant op !!!

15

Martinique schreef:

Wat ik dus ook heb, misschien anderen ook wel???

Als ik dus een minuut gemixt heb, moet ik hem even stop zetten om met een lepel de mix (het poeder dus) van de bodem te halen. ALs ik dit niet doe en ik ben klaar met mixen zit er nog een hoop mix onderin de kom die niet meegemixt is.
Dit heb ik zowel met de ballon als met de k-klopper.

Dat had ik vanmiddag toen ik boetercreme maakte, alles klaar, schep ik die pot leeg
kom ik op de bodem nog hele klonten boter tegen.....................grommmmmm
Volgende keer dus tussentijds even de boel goed door elkaar harken !!!

16

Nathalie schreef:

Martinique,

Als het goed is kan je de gardes/haak/K-klopper in hoogte verstellen bij de Kenwood. (tenminste met die van mij) En dan instellen dat hij NET niet de bodem raakt.

Hoe moet dat?

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

17

connie11 schreef:
Nathalie schreef:

Martinique,

Hoe moet dat?

Boven aan de klopper, garde, deeghaak zit een moer. Die moet je losdraaien. Dan kan je de hoogte verstellen door de schacht te verdraaien. De garde moet dus net de bodem niet raken en dan de moer weer vastzetten. Even goed controleren dat hij niet aanloopt tegen de bodem van de kom.

Bij mijn gebruiksaanwijzing staat dit op pagina 39.

18

Lies schreef:

Ik heb ook een kennie en laat het altijd tussen de 13 - 15 minuten kloppen en heb altijd een hoge kapsel. Ik gebruik ook de tabel van felicitaartje. Ik haal nu mijn mix bij zeelandia en op de verpakking staat "langer nadraaien geeft een optimaal resultaat".

Kan je als particulier bij Zeelandia kopen?

groetjes van Ann

19

Micky schreef:

Vanmiddag nog een kleinere hoeveelheid geprobeerd voor in de wondermold, en dat ging goed, wel 10 minuten op standje 12 met eitjes uit het warme water.
En daarna nog een zelfde kapsel als vanmorgen maar nu ook 10 minuten op standje 12, toen 2 minuten op 2, het was nog te slap naar mijn zin dus nog een minuutje of anderhalf op 12  en toen was het beter, de eitjes oo kuit het warme water vandaan.

wat is het verschil dan met de vorige?
gewoon wat langer mixen?

20

blackangel schreef:
Micky schreef:

wat is het verschil dan met de vorige?
gewoon wat langer mixen?

Verschil is : Langer gemixt en de eitjes in warm water gelegd, maar voor het mooie zou het dus nog langer kunnen want het kapsel was nog niet wat ik gewent ben met deze hoeveelheden.......