1

Onderwerp: Even geen ideeen meer!

Voor ons huwelijk 18 April aanstaande wil ik onze bruidstaart zelf maken.

De vorm ben ik nu al over uit.Het wordt een vierkante stapel van 2 hoog.
De grootste wordt 30 x 30 cm

De kleur wordt ivoor met bruin OF ivoor met lila en roze

Nu zit ik alleen nog met de vullingen.Ik weet dat er eigenlijk champagnecreme in hoort maar die heb ik dus gemaakt om uit te proberen maar vond het niet te "pruimen" :o (sorry Carin)

Nu zit ik te denken aan bokkepootjesvulling maar dan gemaakt van botercrememix
Maar wat nu erbij? We houden niet van vruchten zoals,kersen,bessen, enz.Ook zijn jam niet onze favoriet!
Tja wat nu?Het moet ook niet te zwaar en te superzoet gaan worden.

Tjemig.......wat heb ik me op de nek gehaald hahahaha.

Hebben jullie misschien ideeen en tips?
Bedankt alvast voor het meedenken

Groetjes Angelique

2

Re: Even geen ideeen meer!

mokka, hazelnoot of caramelbc met bresiliennenootjes. Of baileys bc, dan zit er ook een drankje in :)

3

knubje schreef:

Ik weet dat er eigenlijk champagnecreme in hoort maar die heb ik dus gemaakt om uit te proberen maar vond het niet te "pruimen" :o (sorry Carin)

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen hoor! Ben je mal! Niet iedereen vind het lekker. Ik vind het toevallig h

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

Hai,
'k heb laatst ook een taart met bokkepootjescreme gemaakt, en daarbij nog een dun laagje choco-botercreme gedaan (gewoon botercreme met cacao)
Super lekker :P

Groetjes Tien

5

Idd bokkenpootjes met ganache, chocoBC, amarettobc, bbr met lemoncurd, mascarpone met jam :P,  ...

er is zoveel lekker ;)

6

gisteren ook een taartje gemaakt met 2 lagen bokkepootjescreme en daarbij chocolade botercreme gebruikt, echt super lekker

7

laagje gesmolten chocolade

Alles goed???? nee 3 fout

8

chipolata wordt ook veel in bruidtaarten gedaan. (met van die kleine zachte vruchtjes) Hoe je het maakt zou ik echt niet weten!

9

Dankjewel voor jullie meedenken :thumb:

Ik ga denk ik voor baileysvulling OF bokkepootjes creme.
Van de week eens proefjes maken en kijken welke de lekkerste is haha.

Ik ben alleen nu veranderd wat de taart betreft.Wilde dus taart met fondant.Maar aangezien onze daggasten dat bijna allemaal niet zo lekker vinden ga ik maar voor een ganache beklede taart.
Chocolade lust tenslotte iedereen hihi en dat is ook bruin! En dan met ivoorkleurige dingetjes bekleden enz
Alleen heb ik wel nog een vraagje.Is het makkelijker een ronde vorm te gieten met ganache of een vierkante??

Groetjes Angelique

10

knubje schreef:

Alleen heb ik wel nog een vraagje.Is het makkelijker een ronde vorm te gieten met ganache of een vierkante??

Ik heb tot nu toe alleen maar ronde vormen gebruikt hier voor. Maar ik zou zeggen: gewoon proberen :-D  (als je het niet zelf wil opeten: ik zit tot vrijdagmorgen in de nachtdienst :lol: :lol: :lol:)

11

Nathalie schreef:
knubje schreef:

Ik heb tot nu toe alleen maar ronde vormen gebruikt hier voor. Maar ik zou zeggen: gewoon proberen :-D  (als je het niet zelf wil opeten: ik zit tot vrijdagmorgen in de nachtdienst :lol: :lol: :lol:)

Oja dan kom ik je wel wat brengen.Is toch maar de straat uit hahaha

Groetjes Angelique

12

is prima!!!  ik zie je wel verschijnen!! hihihihihi

13

Als je nu 1 laag bokkepootjescreme doet en een andere laag met gewoon verkruimelde bokkepootjes (od brownies) dat is hartstikke lekker!

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

14

Een mascarponevulling is erg lekker. Klein beetje jam en vanillesuiker erbij. Lekker fris in combinatie met de zoete fondant!

Groeten,
Esther

15

Nathalie schreef:

Mag ik ook langs komen??? Ben benieuwd wat Angelique nu gaat maken...ha ha ha ha

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

16

Do schreef:
Nathalie schreef:

Mag ik ook langs komen??? Ben benieuwd wat Angelique nu gaat maken...ha ha ha ha

Tuurlijk mag jij ook langskomen. Ben er van 22.45 tot 7.15. Wat breng jij mee???? :lol: :lol::lol: :lol::lol: :lol:

17

Nathalie schreef:
Do schreef:
Nathalie schreef:

Tuurlijk mag jij ook langskomen. Ben er van 22.45 tot 7.15. Wat breng jij mee???? :lol: :lol::lol: :lol::lol: :lol:

Waar heb je trek in???????...hi hi hi hi hi hi hi hi hi...

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

18

ik maak in de trouwtaarten meestal de lemoenvulling van deze site, om de reden dat de buitenkant van de taart zoet is dan haal je met de zure vulling de smaak weer helemaal op. en meestal eten ze dan de hele taart op want de meeste mensen vinden de buitenkant toch te zoet.
groetjes grobbelia