1

Onderwerp: Dummy bekleden: HOE??

Ik heb een dummy van piepschuim en ik vind het echt een ellende om het te bekleden. Heb het al geprobeerd door hem in te smeren met boter maar was geen succes. Iemand goede tips, hoe doen jullie dat?

Alvast bedankt,

Groetjes, Marjolein

Tierelangroetjes, Marjolein
www.tierelantaarten.nl   *taarten gemaakt met liefde*

2

Re: Dummy bekleden: HOE??

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, maar volgens mij doen sommige mensen het door hem in te smeren met Royal Icing, en sommige maakte hem gewoon vochtig. Als je de zoekfunctie gebruikt moet je er wat over kunnen vinden want ik heb er wat over gelezen... :D

Mijn website: Presentaart

3

Gewoon onder de kraan houden en ff afschudden....meer niet :)

4

Yep, of met de plantenspuit vochtig maken.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

hallo marjolein

ik heb wel een dummy gemaakt bij een workshop ze gebruikte daar piping gel op het piepschuim voor het fondant/marsepein eroverheen ging

weet niet of je wat hebt aan de informatie

Groetjes frutseltje
http://www.fantasia-cakes.nl

6

Na zaterdag kan ik je vertellen hoe je het moet doen, hahaha, maar zoals de dames het al voor me vertelden, vochtig maken, heb ik ook maar van horen vertellen hoor. Maar zaterdag ga ik de workshop kasteel volgen bij T&T en dan werken we ook met dummies!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

7

Heb zelf al meerdere dummies gemaakt.
Je maakt ze inderdaad alleen maar een beetje vochtig met water.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

8

Gebruiken jullie dan gewone piepschuimvormen of van die hele gladde (zien er meer uit als geperst schuim)? Die eerste: brokkelen die niet snel en zie je hier niet vlug oneffenheden?

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

9

ik bekleed hem met rolfondant en daaronder doe ik suiker water heb er eigenlijk nooit problemen mee..

groetjes,
Stef

Stefs taartjes zien --> www.cheffsteff.come2me.nl <--

10

Even afschuren met een fijn schuurpapiertje en dan bevochtigen.
Gewoon onder de kraan of met een plantenspuit.
Succes