1

Onderwerp: Strik vragen

Volgende week ga ik me wagen aan de eerste strik voor mijn oma die 79 wordt.
Nu heb ik een aantal vragen aan jullie.

*Ik zag op een how to hoe je de strik maken moet, dat wordt geen probleem maar ik heb geen letter tapits dus ook dat recht ding niet, hoe breed en lang moeten de stroken zijn?
*Als je de strik maakt moeten er rondjes onder, wat zijn de doorsnede hiervan?
*En maak ik de strik van marsepein of fondant of juist van marsefond??
*Als ik hem Dinsdag maak hoe leg ik hem dan weg tot vrijdagavond???
*de frummels die er tussen gaan had ik al gelezen hier dat ik een stukje uitrol en om een breinaald draai en dan te drogen hang, maar moet ik dit niet afdekken ofzo?
*En als ik uiteindelijk de strik klaar heb is ie dan te eten of is het echt puur dezo???

Alvast bedankt!

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

2 Laatst bewerkt door Anne Brith (06-03-2008 20:58)

Re: Strik vragen

Ik heb een liniaal gebruikt....2 1/2 cm dik en 12 cm lang

Rondje eronder hab ik doorsnee  8cm denk ik...nam een colaglas uit de kast en drukte die ronding eruit.

Ik heb alleen fondant gebruikt....omdat ik geen tylose had om t hard te maken...heb je tylose maakt t niet uit denk ik???

Begin dinsdag met de lussen en wacht tot woensdag met in elkaar zetten zou ik zeggen...en leg hem op een schaal of in een doosje...ik heb ze meestal op t aanrecht op een schaal....

die frummels zou ik niet afdekken gelijk nee....maar ja dat doe ik niet dan...weet niet wat anderen doen...

de strik is te eten hoor...sommige vinden hem te zoet en gooien hem weg iiiiik...NIET LEUK hihi

succes dit gaat lukken

welke kleur doe je???

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

3

Ik heb hem in huishoudfolie in een schoendoos gezet. Dit ging prima.

4

Hoi Denise,
De lengte en breedte staat er gewoon bij hoor! Een tappit is 2,5 cm bij 23 cm :-)
Ook de maat van de rondjes staat erbij, de grootte van 7 a 8 cm en de kleine even meten hoeveel ruimte er zit bij je lussen waar het opgeplakt moet worden.....
Kan van allebei, fondant wordt sneller harder, in allebei de dingen wel tylose doen, zoals de howto ook zegt ;)
Voor de frummeltjes kun je gewoon een sliertje maken en deze om een breinaald of deuvels rollen en op een sponsje laten drogen (dan worden ze niet plat aan de onderkant)
Ik laat hem gewoon drogen met een folietje losjes erover of in een kartonnen taartdoos (niet in een plastic zetten, dan wordt ie weer zacht)
Ik gebruik het als puur deco maar het is gewoon suiker dus meestal vinden de kids het wel leuk om een lusjes te pikken :-D

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"