1 Laatst bewerkt door Carin (05-03-2008 16:18)

Onderwerp: Vraag heating core

Hoe krijg ik het kapsel eruit :lol: :lol: :lol:???

Ik heb alle brokjes kapsel nu maar in het gat-in-de-taart gepropt :D. Hoe dat ooit aangesneden moet worden weet ik nog niet :think:. Maar ach, deze taart is voor onszelf dus het maakt niet uit.

Ook viel me op dat het kapseltje in de core v

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

2

Re: Vraag heating core

Ik heb me ook altijd afgevraagd hoe mensen dat doen. Zelf doe ik altijd een bloemnagel omgekeerd in het bakblik en dat werkt goed!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

3

Ja dat deed ik ook, maar bij de extra diepe pannen, als ze dan ook nog heel groot zijn, werkt dat niet genoeg. Dus ik dacht... ik koop eens zo'n core :D maar ja... nu nog goed werkend zien te krijgen :lol:

Groetjes, Carin

4

Bij de grote pannen (> 30 cm) gebruik ik de heating core. Dat ding zet ik midden in het beslag in het midden van de taart en schep hierin ook 2/3 beslag. Het gaart inderdaad sneller, maar toch geeft dit niet. Na het bakken en enigszins afkoelen klop ik taart uit vorm en stukje uit heating core en plaats het vervolgens in het gat van de taart. Beetje aandrukken en het gaat prima. Kan zelfs met de taartzaag het geheel doorsnijden. Blijft uiteraard een beetje puzzelen, maar moet lukken.  Enne, niet vergeten de core zowel aan binnen- als aan buitenkant in te sprayen......

Groet, Jolanda

5

Hoi Carin

Precies zoals Jol beschrijft doe ik het ook, alleen vet ik hem in met boter. Dan doe ik ook ietsjeminder beslag in de heating core omdat hij inderdaad toch al hoog genoeg rijst, maar het is wel zo dat je beter het topje van het mini taartje eraf kunt halen als het te hoog is, dan past hij beter in het gat.

Hoop dat het de volgend keer wel goed gaat, hij moet er echt, net als uit je bakblik, gewoon uitvallen. Soms is heel even een paar minuutjes wachten tot hij een beetje loslaat van de rand wel aan te raden. Maar soms tik je hem er vrij snel zo uit (zonder gepulk en gepluk :D)

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

6

Bij grotere bakblikken zoals de 35 cm, heb je dan echt een heating core nodig, met de 30 cm lukte het me nog met mijn bloemnagel.

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

7

Nou... ik probeer het bij m'n volgende taartje gewoon nog eens. Ook al is dat misschien maar een klein taartje... ik smijt dat ding er gewoon in :lol:. Zal geen kwaad kunnen toch?

Ik had 'm binnen en buiten ingevet, hetzelfde als de pannen. Hij is ook van hetzelfde materiaal gemaakt, dus ik verwachtte eigenlijk geen problemen. Het is weliswaar niet hetzelfde merk... maar dat zou toch geen probleem moeten zijn :think:?

Groetjes, Carin

Hoi ik gebruik de heating core precies netzo als Jolanda en Inge en het is tot nu toe nog gelukt........succes ermee!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

9 Laatst bewerkt door karentje (06-03-2008 10:14)

Ik vind die heating core absoluut onhandig om mee te werken. Ik heb hem een paar keer gebruikt en nu niet meer.
Het gat is niet handig om mee te werken met het doorsnijden voor mij. Ik vond de taarten breekbaarder en toen zonder gedaan, ook zonder bloemnagel en het gaat ook.
Je hebt ook het terugwijken van het kapsel zowel er rond als dat van binnen zodat het toch niet echt past.