1

Onderwerp: Bekleden met botercreme?

Hoi,

Als ik hier de taartenparade bekijk, zie ik alleen taarten die bekleedt zijn met fondant, marsepein of ganache.
Is er niemand die taarten alleen met botercreme afmaakt en daarna versierd??

Groetjes Tien

2

Re: Bekleden met botercreme?

Ik deed dat voorheen altijd. Nu doe ik het soms op die wijze.Amerikaanse taarten en caribische taarten worden altijd met botercreme gedaan.
Als botercreme gebruik ik altijd roomboter, poedersuiker, 1 el. melk en 1 tl water.
Ik ben benieuwd naar de reacties

Groetjes

3

Hey Farrah,

klopt ja, dat heb ik gelezen dat dat de 'amerikaanse'manier is.
Ik vraag dit omdat ik dat fondant eigenlijk niet eens lekker vindt :S Marsepein lust ik ook niet, maar wil die van de Hebshop toch eens proberen....
Botercreme (in allerlei smaakjes) vind ik wel lekker, en vindt het ook een mooie afwerking.
Ik zie alleen nooit iets van dit in  de parade :)

Groetjes Tien

4

Saskia, dutchdecorator, doet nog wel eens een taart met alleen of bijna alleen botercreme. Ze heeft ook een poosje in de USA gewoond.
Misschien kun je op haar site wat inspiratie opdoen?
Ook op www.cakecentral.com (wel eerst registreren) vind je veel voorbeelden van botercremegedecoreerde taarten.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Ik heb het wel eens gedaan, via deze link kan je het resultaat zien: Klik.
Bij mijn taart zag het er alleen niet zo mooi uit, maar mooier dan dit is zeer zeker wel mogelijk :lol:
Ik vind het zelf heel lekker smaken, zo zonder fondant.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

6

Frutseldaantje heeft ook hele mooie taarten met botercreme/icing gemaakt.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Ik heb er zelf ook wel een paar gemaakt,ook al eens een keer glad afgestreken met een verfrollertje,dan word het heel mooi glad!!Ik had met kerst ook een taartje gemaakt,basketweave aan de zijkanten en een kerstboom en kerststerren erop!!