1

Onderwerp: Zijn het ijzerdraadjes????

Er komen van die schitterende taarten voorbij met  bovenop soort ijzerdraadjes waaraan dan bv. weer iets van fondant is gemaakt.......echt ontzettend leuk en dat wil ik ook graag maken maar wat gebruiken jullie daarvoor en waar kan ik het halen????

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

2

Re: Zijn het ijzerdraadjes????

ik lees mee....i wonder too...

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

3

Ik had volgens mij al eens gelezen dat het indd normale ijzerdraadjes zijn. Je stopt dan een rietje in de taart en daar steek je het ijzerdraad in.

Maar ik wacht de reactie ook af van iemand die het al eens gedaan heeft.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

Ijzerdraad inderdaad, je koopt het bijvoorbeeld bij het tuincentrum bij de zakjes met decoratiemateriaal (van die gedroogde dingetjes e.d. om bijvoorbeeld op een kaarsenplateau erbij te leggen).
Om contact met je taart te vermijden en om ze beter 'grip' te geven doe je ze n een rietje in de taart, rietje eerst volproppen met een restje marsepein.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

ik heb het ijzerdraad in rotterdam gekocht bij planet cake (taartenwinkel) daar hebben  ze verschillende lengtes diktes en kleuren

Groetjes frutseltje
http://www.fantasia-cakes.nl

6

Ik heb laatst ook ijzerdraad gebruikt, dat ik gevonden heb bij bloemschikmateriaal. Netjes in een rietje gestoken, en aan het uiteinde een (dun uitgerold) hartje van fondant. Maar dat hield dus niet!!!
Als ik het ijzerdraadje langer dan 5 cm boven de taart liet uitkomen, plooide het helemaal om. Ijzerdraad was best stevig, versiering echt niet zwaar, dus wat deed ik mis????
Zou het veel verschil maken als ik dat rietje vol fondant prop?

7

Birte schreef:

Ik heb laatst ook ijzerdraad gebruikt, dat ik gevonden heb bij bloemschikmateriaal. Netjes in een rietje gestoken, en aan het uiteinde een (dun uitgerold) hartje van fondant. Maar dat hield dus niet!!!
Als ik het ijzerdraadje langer dan 5 cm boven de taart liet uitkomen, plooide het helemaal om. Ijzerdraad was best stevig, versiering echt niet zwaar, dus wat deed ik mis????
Zou het veel verschil maken als ik dat rietje vol fondant prop?

Wat ik begrepen heb is dat je idd fondant in je rietje moet doen (een propje) om je ijzerdraadjes in te steken. Dit geeft zeker meer stevigheid.

8

Ik heb het ook al eens gedaan en inderdaad het rietje vol fondant gepropt, ijzerdraadje met versiering erin en een paar dagen (liggend) laten drogen. Mijn versiering was best zwaar (uit fondant gestoken cijfers), maar het bleef goed zitten. Ik heb ijzerdraad gebruikt uit een hobbywinkel (ijzerdraad dat gebruikt wordt om sieraden mee te maken).

9

Misschien zat je rietje niet ver genoeg in de taart Nathalie?
Ik heb ale een paar keer ijzerdraad gebruikt maar ik doe het eigenlijk alleen bij een hogere taart.
ik heb ht ijzerdraad gewoon bij de big boss vandaan.

Gr. Ingrid

10

Ik had geen ijzerdraad (ja hele dikke) en heb toen de sluiting-dingen van de vuilniszakken gestript en schoongemaakt. Werkt prima, al moet het niet te zwaar zijn dan.