1

Onderwerp: botercreme onder de marsepein????

ik ben gevraagd om de bruidstaart voor mijn boer en aanstaande schoonzus te gaan maken, maar hoe meer ik te weten kom hoe meer verschillende dingen mij worden verteld!!

Allereerst kan ik de taart met botercreme insmeren en daarna bekleden met marsepein?? ik heb gehoord dat dat er doorheen komt???
en kan ik de taart gewoon in de koeling bewaren zonder dar de marsepein uitloopt??? (hij moet namelijk een dag van te voren naar de lokatie toe).
en de allerlaaste vraag heeft iemand nog een leuk adresje voor bruidspaartjes(voor boven op de taart).

2

Re: botercreme onder de marsepein????

tip wat betreft de bruidspaartjes: hier in de webshop heb je hele leuke!  * Kijk maar *
Botercreme is perfect onder de marsepein, dat komt er echt niet doorheen hoor. Hooguit kan de marsepein wat doorschijnen als je hem erg dun uitrolt en een lichte kleur gebruikt.

Op zich loop je het risico op 'zweten' van de taart door het warmteverschil tussen de koeling en de plek van serveren. Hoe warmer het daar is, des te meer last je er van hebt. Marsepein heeft daar iets minder last van dan fondant.  Op zich is het ook mogelijk om een vulling te gebruiken die buiten de koelkast bewaard kan worden, zoals jam en botercreme. Dan hoeft hij niet in de koeling met het risico van dien. Ikzelf heb in elk geval dat laatste gedaan vorige zomer.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!