1

Onderwerp: basket weave rolling pin

Ik zag dat in de web shop de baket weave rolling pin in de aanbieding is. Lijkt me leuk om mee te werken, maar is er iemand die 'm heeft, en me kan vertellen of het ook echt leuk is? (en niet te moeilijk, ik ben nog niet zo ervaren in het decoreren)

Wacht niet op het leven, het leven wacht op jou
Groetjes van anita

2

Re: basket weave rolling pin

Hoi Anietje,

Die basket weave rolling pin heb ik niet, maar ik heb hem Inge wel zien demonstreren. Het zag er niet moeilijk uit. Ik heb wel een paar minipins met een decor en ik merk dat je wel even moet oefenen om ervoor te zorgen dat je gelijkmatig rolt.

Ik vind het dus erg leuk, zo'n ingerold motiefje. De basket weave roller geeft een mandjesmotief. Leuk dus voor bijvoorbeeld Pasen als je een mandje met eieren gaat puzzelen! Of 3D maken of zo. Mij lijkt ie ook wel geschikt om een stof/jute-effect mee te cre

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

3

Re: basket weave rolling pin

Hallo Anita,

Hij is niet moeilijk hoor, het is wel een grovere versie dan waar ik toen mee werkte waar Jozien naar verwijst. Daar had ik de "fine" basketweave. Maar hij is wel heel leuk voor een rand om je taart als je dus van de taart zelf een mand wilt maken. Het is gewoon een kwestie van je fondant of marsepein uitrollen (dikker dan normaal) dan een keer met de basketweave eroverheen en zorgen voor gelijke druk en daarna is het al klaar. Je krijgt echt het effect zoals je dat ziet bij een basketweave die je gaat opspuiten.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat