Onderwerp: Hoeveelheid marsepein
Hallo,
Ik heb net een taart gebakken en wil hem bekleden met marsepein. Hij moet voor woensdag af. De vraag is hoeveel marsepein heb ik nodig en hoeveel van alles gaat er dan in die marsepein. De marsepein zal denk ik volgens marsepein no:2 maken- links bij recepten en dan ergens bij decoreren staat het gegeven (het recept). Ik heb een silliconen bakvorm gekozen- Had ik toch echt niet moeten kopen. Kan het echt niemand aanraden. Je krijgt dat ding niet die oven in zonder dat niet alles over de randen druipt. Die dingen zijn gewoon te vormbaar. Je moet toch echt een metalen bakvorm gebruiken. Of...Je moet het al klaar leggen op de bakplaat. Maar ja, daar was ik dan net niet op gekomen. LOL
De bakvorm is best groot. Zeker geen 20 cm. Maar 26 CM is het ook niet- denk ik.
En...waneer voeg ik de kleurstof toe. Ik denk zelf aan rood. Net voordat ik er een bal van ga maken of al veel eerder?
Hulp gevraagd. De taart is namelijk voor mijn mams verjaardag. Ben al heel blij met de cake. Hij staat nu af te koelen.