1 Laatst bewerkt door gap (03-03-2008 14:18)

Onderwerp: peuterspeelzaal dummy

Op de speelzaal werd me gevraagd of ik een nieuwe verjaardagstaart wou maken voor als de peutertjes jarig zijn,"natuurlijk lijkt me leuk" riep ik gelijk :grr: vervolgens vele nachten liggen piekeren hoe ik het aan zou pakken,op het forum overal gesnubbikt,en uiteindelijk gisteren begonnen,en zie hier het resultaat.....enne veel dank wietske voor je tips :thumb:
Oja mn zoontje van net 3 snapte echt niet dat hij er geen hap van kon nemen,maar is wel erg trots op zijn taart voor de juf :lol:
Deze 1e variant is voor als ze 3 worden.......................

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EBNSTK68.jpg

.............en zonder toefje,als ze 4 worden!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Z34SXJYN.jpg

Ben benieuwd wat de juffen ervan vinden :o

2

Re: peuterspeelzaal dummy

leuk zeg en is het wel met marsepein dan? Of met klei

Wat een geweldig idee zo voor de verjaardagen haha hij ziet er ook zo echt en lekker uit ik snap wel dat je zoontje het niet begreep......hahaha

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

Ziet er erg gezellig uit!

5

Wat grappig, vanmorgen was er bij mijn oudste weer een verjaardag en toen dacht ik ook nog: het zou wel leuk zijn als ze een taart zouden hebben om de waxinelichtjes op te zetten i.p.v. op een kruk neer te zetten. Ik ga toch eens bedenken of ik ook niet zoiets zal maken, want het is natuurlijk wel heel erg leuk voor de kinderen!

Deze is ook erg leuk en vrolijk geworden! 

Heb je hem met fondant gemaakt?

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

6

Super zeg.
Die zal goed in de smaak vallen enne, ik snap je zoontje h

Gezondheid gaat met de jaren, maarwijsheid komt met de jaren!

7

O deze is wel heel leuk zeg :Y!! En zo grappig dat hij aan te passen is van 3 naar 4. Heel leuk bedacht!

Bij mijn zoontje hadden ze er altijd eentje met een samengeraapt zootje van dingetjes erop waar de bakker de taart mee versiert (plastic ballonnen, Bert en Ernie van plastic dat soort dingen). Mijn handen jeukten altijd...

De juffen (

8

hoi gab,

Hij is echt super geworden. Ontzettend leuke en vrolijke kleuren ,nou dat is echt wel een verbetering vergeleken met dat duffe taartje wat ze nu hebben. :nooo
Goed gedaan!!! :Y  Ben erg benieuwd naar hun reactie

9

Hee, wat een ontzettend leuk idee!
En ik vind je taart heel mooi en vooral het verstopte vierde kaarsje!

Roosje

10

Dacht eerst die heeft twee taarten gemaakt,later zag ik het,goed bedacht.
En heel leuk om kaarsjes op deze leuke dummt taart uit te mogen blazen.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

11

OW wat een mooie zeg !!!!!

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

12

Wat een geweldige dummy..

Ga hem opslaan als je het niet erg vind.
Wij hebben op psz ook een dummy maar met echte spekjes. Je snapt dat dat er niet meer uitziet.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

13

erg leuk! Waar is ie van gemaakt?

14

hij is gemaakt van fondant,dus hij ruikt nog heerlijk zoet,het idee van het vierde kaarsje is verzonnen door wietske ( felicitaartjes) dus dat was niet mijn eigen idee hoor ;)

15

Een echte feesttaart....heeeeeel leuk en vrolijk!!!

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

Heel erg feestelijk!!!

17

Erg feestelijk, met super leuke kleuren die de kinderen heel erg aanspreken. Leuk!

Groetjes Tweety!

18

wat leuk zeg! orgineel idee!

Helemaal leuk!!

veel bakplezier, groetjes Annemiek

20

hardstikke leuk!!!

21

De taart is erg leuk. Hoe lang gaan ze hem gebruiken?

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

22

Heej daar istie !!! Hartstikke goed gelukt ! Had je nog een dop kunnen vinden ;) ? Leuk idee zo met de drie er op !

Groetjes, Wietske
Al mijn foto's zijn te zien op http://felicitaartjes-wietske.mijnalbums.nl/

23

Mooi!!!!

En gelijk een prachtig voorbeeld voor mij...! Ik mag namelijk ook een dummie maken voor de klas van mijn jongste dochter (groep 1/2).

De rand tussen laag een en twee en de onderrand, waar zijn die dan mee gespoten?

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

24

Koenie schreef:

De rand tussen laag een en twee en de onderrand, waar zijn die dan mee gespoten?

He Koenie, jij was mij al voor. Ook ik wil graag alle ins en outs van deze prachtige taart weten...mag er ook eentje maken..heb het zelf maar aangeboden want nu is het een ingepakte trommel...ziet er werkelijk niet uit en levensgevaarlijk met van die wandelende waxine lichtjes!

25

Oke hier dan de ins en outs :lol:
Hij is gemaakt van fondant en de randjes zijn "gewoon"icing , ik hen hem flink laten drogen,alles is nu flink hard,maar hij ruik heerlijk zoet,ik heb hem vanmorgen overhandigd en ze vonden hem helemaal geweldig :o
En ja hoor Wietske het is uiteindelijk de dop van de haarlak geworden,ha,ha
De 3 had ik eerst voor op de toef bedoelt,maar toen ik ging brainstormen hoe ik hem dan effectief en peutervingertjesproof moest vastzetten,kwam mijn man met het geweldige idee om hem gewoon tegen de dop vast te maken,dit heb ik dus uiteindelijk gedaan ( wel met een lijmpistool) ;) , heerlijk zo'n meedenkende man :lol:
Als er meer vragen zijn hoor ik het wel ;)