1

Onderwerp: PROBLEEM:biscuit in oven, stijgt enorm boven vorm uit

let op, oud topic. tirza

Mijn biscuit staat in de oven, in een springvorm, maar rijst er enorm boven uit..
Hoe ga ik dit ooit oplossen, hij moet nu nog zo'n 13 minuten.

Tips zijn h

2

Re: PROBLEEM:biscuit in oven, stijgt enorm boven vorm uit

Zie nu pas je bericht .. hoe is het afgelopen met je biscuit? Is het heel hoog geworden?

de meeste doen een plastic zak erom heen nadat iet goed afgekoeld is. Ik die het in een grote diepvrieszak anderen in een pedaalemmerzak afhankelijk van de grote van de taart ;)

Groetjes Tweety!

3

Er zit nu een enorme lelijke bobbel op :s
Maar goed, hopen dat ik dat nog een beetje bij kan werken!
Kwam er vandaag achter dat ik helemaal vergeten was het marsepein te kleuren, heb het net meteen gedaan, kan ik het dan toch al vanavond gebruiken?

Ben zo benieuwd hoe dit eerste biscuit-vulling-marsepein bekleedde - taart avontuur afloopt ;)

4

Je kunt de taart na het bakken direkt storten op een rooster, op de bovenkant dus dan zakt de bult meestal wel een behoorlijk stuk in. De rest kun je er gewoon afsnijden als het nodig is.
Ook je bakblik vullen tot 2/3 voorkomt dat ie echt giga-rijst of overloopt!!

En sukses met je taart avontuur h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Die bobbel kan je straks weg snijden en dan de taart omdraaien. Dan heb je een superstrakke bovenkant (was eerst de onderkant). En de marsepein kan je prima gebruiken vanavond. :)

>>> NIEUW: Zoetekoek heette voorheen Supermuis!!!

6

ik heb bijna altijd een bobbel op m'n taarten zitten, maar dan moet je gewoon je taart omdraaien en laten rusten op die "bobbel"die trekt dan snel weg, en je strakke onderkant is meteen je mooie bovenkant van de taart. geen paniek dus, en veel plezier met decoreren. en marsepein kleur ik een half uur voordat ie op de taart staat (als de botercreme hard staat te worden in de koelkast) dus voor vanavond moet dat geen probleem zijn.
Alleen zwart en rood wel enkele dagen van te voren maken want dat moet even rusten voordat het de juiste kleur krijgt..

ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe jouw eerste biscuit-vulling-marsepein bekleedde - taart avontuur afloopt.. laat je t zien in de taartenparade?

succes!!

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

7

Nou daar heb ik geeb probleem mee hoor.Bij mij rijst tie maar 4 cm. hahaha
Balen, maar weer hele goede tips gehad.

groetjes van Ann

8

Ik doe rondom bakpapier in de vorm. Hoger dan de vorm is en daar krijg ik dan een super mooi (en hoog!) kapsel mee :)

http://www.wanderingspirits.nl/forum/download/file.php?id=139

Creatieve groetjes!
Mijn taartjes kan je bekijken op mijnalbum.nl of via mijn website

Verootjuh schreef:

Ik doe rondom bakpapier in de vorm. Hoger dan de vorm is en daar krijg ik dan een super mooi (en hoog!) kapsel mee :)

http://www.wanderingspirits.nl/forum/do … php?id=139

Dat zijn twee taarten in

10

bij mij barst dat bakpapier altijd open... waardoor hij niet mooi omhoog komt! wat doe ik dan fout? ik heb een bakvorm waar ik 2 stroken en een klein stukje met boter aan elkaar vast plak. je heb dus wel een overlap..

lin

11

Ik heb ook altijd een overlapping maar hij barst nooit open.
Welk bakpapier gebruik jij?

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

12

ik heb laatst ook met bakpapier gewerkt. ging fantastisch.

eerst de vorm ingesprayd met bakspray. bakpapier ertegen aan (plakt dan lekker vast) en vervolgens met een nietje bovenaan de stroken aan elkaar gemaakt. paperclip kan ook, maar die kon ik niet vinden.

13

hoi dames

bakpapier gewoon van de supermarkt... ik heb ongeveer 10 centimer bakpapier (strook) in een vorm van 6 cm gedaan. er steekt dus ongeveer 4 cm bakpapier boven de springvorm uit!

lin

Hoi,
Ik heb dit probleem ook altijd. Ik heb in de webshop een artikel gevonden wat hiertegen schijnt te helpen;

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=2942

Heb het nog niet gekocht, dus weet niet of het echt werkt. Succes!