1

Onderwerp: Zou je het drogen van je lussen van de strikken kunnen versnellen ?

Hoi,

Misschien een hele rare vraag, maar ik ga hem gewoon stellen ;)
Tijdje geleden had ik een bakboek gehad en daarin maakten ze bodems van onbewerkt marspein en wat de oven in ging. Nou vroeg ik me af :think: Zouden je lussen in de oven kunnen ? Wel op lage stand, alleen het is niet meer onbewerkt, er zit kleurstof al door.Zal het niet gaan schiften ?

Ach misschien moet ik het gewoon eens uit proberen ;)

Maar goed heeft een van jullie er ervaring mee ???

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

2

Re: Zou je het drogen van je lussen van de strikken kunnen versnellen ?

Ik denk dat het moet gaan! Als je het gaat proberen laat je dan wel even weten he het ging?

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

tom poes schreef:

Ik denk dat het moet gaan! Als je het gaat proberen laat je dan wel even weten he het ging?

Oh dan ga ik nu even proef lussen in de oven doen !!!!!!!!

Je hoort nog van me !!!!!!

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

4

o ja ben ik ook wel benieuwd naar ja...ik zou zo met de fohn gaan staan maar oven is wel makkelijk :D :D

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

5

ga er voor! dan weten wij het ook allemaal hihi

website : www.detaartenfee.be
het boek van de taartenfee verschijnt op 1 november 2010

6

Het staat in de oven hoor !!!!!!! Als het er goed uit komt...zou wel ideaal zijn ;)

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

7

Ben benieuwd, zou een hoop gestress besparen (als je eigenlijk te laat ermee begint....)

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

8

Sneller drogen? Ik had een keer een figuurtje gemaakt, in de oven gezet om te drogen, met oven uit dus h

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

9

ik word nu wel heeeeel benieuwd, ik had juist m'n marsepein koud weggezet om iets harder te laten worden...

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

10

Hmm nou ben ik ook wel benieuwd!

11 Laatst bewerkt door manika (22-01-2008 21:25)

Oke dames !!!!!!!

Nou eerst 3 lussen in mijn oven gedaan op 170 graden ( ik heb een oplopende oven ;) Maar toen ging het mis, gebeurd het zelfde wat Pooh zei. Daarna heb ik 2 lussen gemaakt en op 100 graden gedaan, maar het werd ook niet hard maar het smelte ook niet, toen dacht ik : goh laat ik het eens in de koelkast zetten (staat op stand 1,5) en ja hoor daar is het hard geworden !!!

Nu ga ik er weer een nieuwe lus in doen, maar die lus is niet in de oven op 100 graden geweest. Ik wil even kijken of het zo ook hard wordt , zo niet dan moet het toch eerst 10 minuten in de oven op 100 graden.

En morgen een lus opeten, kijken hoe het smaakt ;)

Jullie horen nog van me :lol:

UHHH ik zit te denken : ik ga maar eens dat recept van marsepeinen bodem maken ;) Oh nog 1 dingen...zit me eigenlijk te bedenken dat ik door mijn marsepein dat gom (traga....nog wat :o) Zou dat schadelijk zijn in de oven ???

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

12

Ik zou het op 'n hele lage temperatuur doen. Ik had met het kerstdiner de rode bolletjes voor het dessert te laat gespoten (ok, dit is dus icing) en die waren nog niet droog. Die heb ik toen 'n uurtje in 'n oven op zo'n 100 graden gezet en waren tegen de tijd van het dessert redelijk droog.

13

Icing kan je toch laten drogen op 50graden? Maar ik weet niet hoe het met marsepein zit, maar het is een leuk uitprobeersel zo!! Ben benieuwd hoe het smaakt!

14

Nou ik heb geproefd !!! Nu is het toch 24 incubatie tijd ? :lol:  Dus ik moet het morgen eigenlijk laten weten ;)

Serieus, nou ik proefde weinig verschil, enige wat dat de een wat harder was dan de anderen. Maar ik doe het toch niet met de officeele lussen ;) Die staan gewoon bij mij op een taartschaal in mijn buffetkast te drogen en moet zeggen dat die nu ook al vrij hard zijn geworden !!!! Maar voor de volgende keer ga ik het zeker eens doen !!!!!

En de oven op 100 (absoluut niet hoger ;) Met lager kan natuurlijk ook.

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

15

Manika , wie zet dat nou op 170 graden in de oven? Oentje! Je wilt toch geen houtskool krijgen ;) :lol: ? Ik zou het echt maximaal op 50 graden of zo doen, er moet niks gaan garen of gaan bakken...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

16

tom poes schreef:

Manika , wie zet dat nou op 170 graden in de oven? Oentje! Je wilt toch geen houtskool krijgen ;) :lol: ? Ik zou het echt maximaal op 50 graden of zo doen, er moet niks gaan garen of gaan bakken...

:think: Een raar iemand die Manika heet en uit Hoofddorp komt :) :lol:  Maar toen daarna dacht ik zet hem lager en dat ging goed :thumb:
Maar mijn officeele lussen staan gewoon te drogen in mijn buffetkast.Maar de volgende maand moet ik een eigen taartje voor eigen gebruik maken, dan doe ik alle lussen in de oven ;)

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

17

Ik heb zaterdag ook lussen van marsepein gemaakt die tegen zondagavond op de taart moesten, laste-minute  woman, en heb ze op de radiotor gelegd en deze waren gebruiksklaar de zondagnamiddag ;)

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

18

Op internet heb ik gezien dat iemand decoraties van fondant in de oven deed om sneller te drogen maar dan op een lage stand met de ovendeur open!! Dat werkt waarschijnlijk ook wel met marsepein toch???

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

19

mmmm mijn oven werkt niet als de deur open is......... ;)
toch maar op tijd gaan lussen!!!
hihihi (Sorry beetje melig)

greetsz Kitty

er is altijd wel een reden voor taart

20

KiT schreef:

mmmm mijn oven werkt niet als de deur open is......... ;)
toch maar op tijd gaan lussen!!!
hihihi (Sorry beetje melig)

greetsz Kitty

:lol: :lol: :lol: Nou mijn lussen zijn droog hoor, niet door de oven maar gewoon weg in de buffetkast gezet ;) Ging erg snel moet zeggen. Maar tijdens het maken zat ik me af te vragen of het in de oven kan ;)

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

21

Het werkt ook met fondant. Heb er geen tylose in en staat nu al anderhalf uur in de oven, met deur dicht want anders werkt de mijne niet en hij word steeds harder.

Op 40 graden hete lucht

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.