1

Onderwerp: Vraagje over afsmeren

Na mijn probleem met mijn smeltende marsepein komt bij mij een nieuwe vraag op!
Ik dacht dat ik af moest smeren met botercreme om de cake als het ware extra glad te maken voor een strak resultaat.
Stel dat ik nu met jam of witte pasta ga afsmeren doe je dat natuurlijk alleen om de marsepein te laten plakken en niet om de oneffenheden weg te krijgen en gaatjes op te vullen.
En bij witte pasta gaat mijn cake juist kruimelen omdat de pasta de stevig is, moet je die eerst een beetje smelten?
Kortom waarmee smeer je nu het beste een cake af???

2

Re: Vraagje over afsmeren

Met lekker lang gemixte botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Vandaag ook botercreme gemaakt, heel makkelijk te maken, kijk maar bij how to, daar heb ik hem van overgenomen. zakje vanille suiker er door voor de smaak.
Goed lang mixen, dan wordt hij net stevige slagroom en dan is hij heel makkelijk te smeren. Bij mij kruimelen de taarten ook, maar heb toch wel hier en daar wat onevenheden weg kunnen krijgen. Ik begin net, dus moet het nog onder de knie krijgen. Ik vind de botercreme wel lekker, zou het een keer proberen.
Succes met taarten maken.

Groetjes Sylvia
een dag niet gebakken, is een dag niet geleefd.

4

Ga zeker eens de botercreme zelf maken alleen smaakt die mix van de webshop zo ontzettend lekker en moet je dus dubbel werk doen, helaas...