1

Onderwerp: binnenvaartschip

ik kreeg het verzoek vor een taart met een binnenvaartschip! (slik)
maar ik kan nergens een idee of duidelijk plaatje vinden!!

Help hoe ga ik dit nu doen?

creatieve taartenbaksters help me!

2 Laatst bewerkt door Carin (25-02-2008 10:50)

Re: binnenvaartschip

*slik*
Dat lijkt me een moeilijke opdracht!
Je kan altijd nog een ouwel gebruiken!

Of bij de Sinterklaaskleurplaten naar een plaatje zoeken waar de stoomboot duidelijk en groot opstaat :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

3D of als puzzelplaatje? :think:

>>> NIEUW: Zoetekoek heette voorheen Supermuis!!!

4

De beschrijving van een piratenschip aanpassen zodat je een binnenvaartschip krijgt? (Dus ipv houten planken een mooie gladde zijkant met een cabine erop? Ik zie hem voor me maar heb zo iets ook nog nooit gemaakt ;))

5

Even naar de Beatrixhaven, fotootje maken en hup aan de slag!
grapje... maar moet toch te doen zijn. Die dingen zijn bijna vierkant met een stuurhuis erop. Als ik naar jouw creaties kijk, moet jou dat echt lukken...

Corinne
Sugar & Flour

6

http://www.kinderpleinen.nl/showPlein.php?plnId=583

Weet niet of je daar een plaatje kan vinden waar je iets aan hebt?

Succes!
Ik ben nog niet zo ervaren, dus kan je helaas verder geen tips geven...

Groetjes Cassidy

7

Ik kan je geen tips geven, maar zeker dat een binnenvaartschip niet vierkant te noemen is!!  Ze zijn juist meters lang...
Misschien een infoboekje van de bieb halen?
Succes ermee!

8

hee sugar&flour woon jij in de buurt van mij?
omdat je het weet over de beatrixhaven?/

9 Laatst bewerkt door Roggeknorrie (28-02-2008 11:02)

Hoi, ik weet niet of je hier wat aan hebt maar misschien kun je het gebruiken:
en dan onder kleurplaten zoeken en dan bij voertuigen en dan onder vrachtschip, daar staan 2 plaatjes van vrachtschepen..............succes

http://www.kleurplaten.nl/index2.asp

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

10

http://i28.tinypic.com/210c7b7.jpg

is dit iets?
bij 'google' binnenvaartschip laten zoeken, en dan bovenin op afbeeldingen klikken,
daar staan er maar genoeg!

11

ladypukky schreef:

hee sugar&flour woon jij in de buurt van mij?
omdat je het weet over de beatrixhaven?/

Ja...
Ik woon aan de Eemsteijn. Jij en ik zijn zelfs in de zelfde straat opgegroeid. In de Postelstraat. Toch? Zo zie je... het kan verkeren. Zo zit je op een taartenforum en kom je de beste taartenbakkers tegen, zo bij je om de hoek. Ik wens je heel veel succes met de binnenvaarttaart.

Ik bedoelde natuurlijk niet dat zo'n ding ECHT vierkant is. Maar hij is wel tamelijk recht toe, recht aan. Uiteraard is ie veel langer dan dat ie breed is. Dat weet je natuurlijk als je uit zo'n 'binnenvaarschippers'dorp komt. Ik neem aan dat je daarom ook deze opdracht kreeg. Ik moet zeggen. Het lijkt mij wel een uitdaging hoor.

Nogmaals succes!
Hartelijke groeten,
Corinne Vergeer

Corinne
Sugar & Flour

12

dat is nu juist het lastige: uit zo'n schippersdorp komen!
Als je voor iemand een binnenvaartschiptaart moet maken die nog nooit een binnenvaatschip gezien heeft, dan vinden ze het al snel geweldig!
Ik ben trouwens ook met een Werkendamse schipperszoon getrouwd ;)

13

Wat leuk....
1 grote familie hier op het forum. Ik heb al zo vaak gemerkt, dat waar je ook bent in de wereld... Werkendammers kom je altijd tegen.... en ook baggeraars vind je overal. Wie weet melden zich nog meer dames....

H.groet,

Corinne
Sugar & Flour

14

Overigens, wat het binnenvaartschip betreft. Als de (taart)klant ook eigenaar is van het schip, dan zou ik geloof ik een foto vragen van het betreffende schip. En inderdaad, het blijft moeilijk om zo'n ding helemaal natuurgetrouw te maken.

Corinne
Sugar & Flour

willeke k schreef:

Als je voor iemand een binnenvaartschiptaart moet maken die nog nooit een binnenvaatschip gezien heeft, dan vinden ze het al snel geweldig!

En ik ben ook een Werkendammer en met een schipperszoon getrouwd... ;) !

16

Mieke Verheij schreef:
willeke k schreef:

En ik ben ook een Werkendammer en met een schipperszoon getrouwd... ;) !

Ha, ha, ha.... geweldig, ik ben benieuwd waar dit eindigt. Ook nog baggeraars-vrouwen????

Corinne
Sugar & Flour

17

nee, maar de mijne praat wel veel bagger, telt dat ook? ;)

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

18

Keetie schreef:

nee, maar de mijne praat wel veel bagger, telt dat ook? ;)

Mij best, mag ook... als jij er maar gelukkig mee bent hoor...

Corinne
Sugar & Flour

19

ik heb werkelijk geen idee wie je bent corinne ?
jij kent mij wel?
als je in de eemsteijn woont kom ik 2x in de week langs
doe reli post   grrrr dat ik het niet weet!!!

maarrre de taart is voor een ouder iemand die vroeger op en binnenvaart schip heeft gevaren

zijn zoon en schoondochter geven hem dit kadoo ik moet hem ook brengen
ik ken deze mensen maar een klein beetje

20

Ja ik zie je regelmatig bij ons in de straat. Irritant he, dat je niet weet wie ik ben. Nou okay, vooruit daar gaat ie dan.... "met de billen bloot". Ik woonde als kind op/aan? Postelstraat 2 (eerste huis in de straat), aan dezelfde "kant" als jij. Mijn meisjesnaam is Groeneveld. Ik heb eerst nog 10 jaar in het Werkendamse gewoond, maar ben daarna vertrokken naar Oosterhout. Door omstandigheden zijn wij (helaas) toch weer teruggekeerd naar ons kerkdorp. We wonen alweer een jaar of 5 aan de Eemsteijn. Dat witgeschilderde huisje is van ons. Sinds vandaag heb ik de stoute schoenen aangetrokken en bij ons in de supermarkten een kaartje op het prikbord gehangen. Ik zou het wel leuk vinden om wat meer taarten te maken, maar ik kan ze moeilijk allemaal zelf opeten. Met een stevige maat 44 wilde ik het eigenlijk niet nog gekker maken. Dat betekent dus dat ik ze liever voor anderen wil maken. Dus wie weet.... kom ik zo aan wat klandizie.

En wat jouw binnenvaartschip betreft. Da's een moeilijke klus. Heb je er wel zin in of zie je het ECHT niet zitten? Het ligt er een beetje aan hoe kritisch je beoordeeld zult worden. Als je het gevoel hebt dat het een exacte kopie moet worden van de schepen in de Beatrixhaven, dan heb je er een zware dobber aan. Misschien toch een plaatje vragen van het betreffende schip?

Ik wens je alle succes met het schip en mocht ik je tegenkomen met de post, dan zal ik me zeker "bekend" maken hoor.

H. groet,

Corinne
Sugar & Flour

21

Je kan het schip ook op het water laten varen zoals het fotootje, dus een fondant schip . Geeft ook een mooi effect.

22

Corinne, nu begrijp ik je opmerking: zijn bijna vierkant.
Wij hebben ook binnenvaartschippers in de fam, dus weet een beetje hoe ze eruit zien, en vond de opmerking een beetje 'simpel' klinken, vandaar dat ik me ermee bemoeide..en woorden komen op een forum soms anders over dan bedoeld!

Ik hoop dat het je lukt, Ladypukky! Het is zeker niet eenvoudig!!