1

Onderwerp: Mix van Soezie

Ik heb de mix van Soezie geprobeerd.
Ik heb een springvorm gebruikt doorsnede 26cm, volgens het recept op het pak moest ik gebruiken 250 gr.mix voor bisquit,4 eieren 10 ml water. 180 graden bakken.

Maar nu ik hem net uit de oven heb gehaald vind ik dat het niet erg heeft gerezen maar 4 cm? Is dat goed of had de cake hoger moeten rijzen. Ik ben wel begonnen met 140 graden en dan steeds hoger, of hoef dat niet met Soezie.

Er zijn op het forum veel dames die Soezie gebruiken ik denk ik gooi het even in de groep :thumb:

groetjes van Ann

2 Laatst bewerkt door Maaikelove (29-02-2008 17:11)

Re: Mix van Soezie

Hoe lang heb je gemixt?
Ik gebruik ook de mix van Soezie, maar houdt gewoon het schema aan wat ook voor biscuitmix van de webshop geldt!

3

en voor 26 cm gebruik ik 5 eieren, 312 gr mix, en nooit water.
wel hebben mijn eieren 5 min voor ik ga mixen in "warm"water gelegen ( niet te warm natuurlijk, dan stollen ze...)
en idd, heel belangrijk, 10 min mixen
ook laat ik de oven oplopen (10 min 140- 10 min 160 en daarna 185 graden)

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

4

@Maaikelove.
Ik heb 10 minuten gemixt.

@Keetie,
Ik zal het even over doen en jouw recept gebruiken.Misschien zijn het de eieren alhoewel ik ze op kamertemperatuur had, en meer mix en een ei meer en geen water. En nog even voor de zekerheid doe je ook 35 -40 minuten? Ja ik prik wel in het deeg en die was goed.

Dames allebei hartelijk dank voor juliie reactie. Wat ben ik gelukkig met dit forum.:thumb:

groetjes van Ann

5

Hoi Ann, de hoeveelheden van Soezie op het pak aangegeven zijn echt te weinig hoor voor een hoge 26 cm taart, dat ligt dus helemaal niet aan jou. Ik hanteer ook gewoon de webshop hoeveelheid, 330 gram mix, 260 gram ei en 33 ml water, dat laatste kan ook minder ja bij de Soezie.
Sukses met de volgende!!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

6

Hoi Lara,

Hartelijk dank ik ga het proberen hoor. Is het erg als er wat meer ei in zit?

groetjes van Ann

7

ik doe het ook altijd op de manier van de pak,en direct 180 graden(heb heteluchtoven/magnetron)
half uurtje erin en heerlijk spul :D

Webshop- Workshops Winsum/ Groningen
www.juffrouwtaartshop.nl

8

Je kan de hoeveelheid water ook volledig door ei vervangen. Is ook lekkerder.

9

Heel hartelijk dank voor jullie reactie's.O,wat moet ik toch zonder dit forum.

groetjes van Ann

10

Lara M. schreef:

Hoi Ann, de hoeveelheden van Soezie op het pak aangegeven zijn echt te weinig hoor voor een hoge 26 cm taart, dat ligt dus helemaal niet aan jou. Ik hanteer ook gewoon de webshop hoeveelheid, 330 gram mix, 260 gram ei en 33 ml water, dat laatste kan ook minder ja bij de Soezie.
Sukses met de volgende!!

Helemaal mee eens