1

Onderwerp: Marsepein bewaar vraagje

Ik ben weer helemaal blij, want er is net weer een doos van de Hebshop bezorgd !!!
waarin o.a. 14 kilo marsepein..........jeeeee wat een klont zeg !!!!!

Is het slim om deze in porties te vedelen ????? Of gaat de kwaliteit achter uit
als ik die klomp te lijf ga met een mes ??????

Iemand hier ervaring mee ??????

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

2

Re: Marsepein bewaar vraagje

Ìk heb altijd 5 kilo... voorheen verdeelde ik die in porties vanongeveer 500 gr. Maar ik vond dat het dan wel een beetje uitdroogde. Heb het er met Inge over gehad en die zei dat je het het beste in de orginele verpakking kunt bewaren.  Met het dikke folie eromheen en dan weer goed luchtdicht dichtplakken. Ik heb nu weer 5 kilo liggen en het gaat veel beter nu. Ik pak gewoon met een schoon mes precies wat ik nodig heb ....

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl

3

als ik 14 kg verdeel ik het in pakketjes van 1kg. huishoudfolie eromheen en dan in een diepvrieszak die goed luchtdicht dichtgeknoopt zit, werkt goed

4

Je kunt het inderdaad het beste bewaren in de verpakking waar het nu in zit. Je marsepein blijft dan het langst zacht, want eenmaal aan de lucht blootgesteld begint in principe het uitdrogen al. Dus het blok uit de doos, dan de folie een stukje weghalen en wat eraf snijden (dan gaat het folie ook niet stuk). Daarna de folie weer dicht en in de doos, evt. even dichtplakken, maar vouwen kan ook. Doos weer dicht en wegzetten.

Veel succes met het verwerken van die hele klont :D

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat