1

Onderwerp: Letters zilver verven

Voor volgende week (de bruidstaart) heb ik zilveren letters nodig. Ik heb gisteren de letters uitgestoken en wilde ze gaan verven met zilver dustpoeder aangemaakt met een beetje alcohol. Heb een paar letters als proef gedaan en de rest wit gelaten. Resultaat is mooi alleen blijven de letters zacht. Zo krijg ik ze dus nooit mooi op de taart.

Droogt dit nog of blijft het zo zacht? M.a.w. kan ik de rest ook zo doen of kan ik ze beter maar dusten met zilver? Laatste vind ik ook prima alleen dekt dat nooit zo mooi vind ik.

En ja, uiteraard zat er tylose in ;)

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

2

Re: Letters zilver verven

Ik heb dat dus ook een keer gehad. Heb de letters toen een hele nacht laten drogen en de volgende ochtend waren ze nog nat. Doe tegenwoordig toch de letters dusten.
Maar vind dan wel dat het iets minder mooi wordt.
Heb het later met 1 druppel alcohol gedaan, en dan krijg je een soort papje, dat werkte wel weer.
hahah, is het nog duidelijk. Ben namelijk met drie dingen tegelijk bezig, hahah.

3

M'n verf was op zich wel vrij dik.

Ik ben net nog even in de weer geweest met dust in combinatie met Gildesol. Geeft wel een iets intenser effect. Alleen is het natuurlijk een heidens karwei om elke letter heel voorzichtig in de smeren met dat spul. En de zijkanten van de letters doen dan niet mee, enkel de bovenkant wordt zilver.
Maargoed, de letters blijven wel redelijk stevig (als ik ze tenminste niet breek tijdens het insmeren, haha).

Volgende keer maak ik de fondant eerst wel lichtgrijs. Scheelt al weer een heel stuk qua dekking. Maarja, om nou al die letters, waar ik gisteren bijna 2 uur mee bezig ben geweest, weer overnieuw te gaan doen.

4

Ik verf mijn letter heel vaak zilver. De letters zijn dan van fnadant met tylose en ik heb het probleem nooit dat ze zacht worden.

Ik weet het dus niet sorry.
SUCCES!

5

Ik heb meestal ook harde letters hoor. Heb je wel genoeg tylose gebruikt???
Inderdaad beter een grijze ondergrond gebruiken, maar als je ze schildert met niet te dunne verf, dus niet te dikke laag vocht (alcohol) er op, dan moet het goed gaan. Soms worden ze even vochtig maar dat droogt heel snel weer. Ik weet dus niet wat er bij jou is misgegaan, dus ik ben nutteloos kwa antwoord ;)

Mijn website: Presentaart

6

leg ze in de oven op 50 graden en laat ze zo drogen?

Ook kan het aan de ondergrond liggen. Het vocht van je verf moet wel weg kunnen.

7

Heb je Ballina gebruikt? Ik denk het niet (jij maakt toch zelf mmf?) maar je weet maar nooit dus vraag ik het toch maar even.

Ik heb laatst letters en ijskristallen zilver geverfd met alcohol met daarin een beetje zilverpoeder. Ik had RegalIce en behoorlijk veel tylose, en dat ging goed. Er werd niks zacht en ik kon de boel dus envoudig op de taart plaatsen. Toevallig ook een bruidstaart :).

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

8

Nathalie schreef:

leg ze in de oven op 50 graden en laat ze zo drogen?

Ook kan het aan de ondergrond liggen. Het vocht van je verf moet wel weg kunnen.

Die keer dat ik het dus had dat mijn letters zo nat waren en bleven hafd ik ze op een siliconen matje gelegd, waarschijnlijk was dit bij mij het euel dan.

9

In de oven? Het leek me dat fondant dan juist zachter wordt. Zat eerder te denken aan de vriezer, doen ze met puzzelplaatjes toch ook om ze beter over te kunnen leggen?

Ik heb de letters inmiddels toch maar allemaal voorzichtig geverfd. En laat ze gewoon maar lekker liggen. Heb nog een kleine week.

10

Fondant wordt toch weer zacht als je het dan laat ontdooien??

Toen ik begin deze maand letters goud moest verven ging dat ook niet al te soepel, ik had ze eerts een week van te voren gemaakt en toen braken ze de dag van te voren dus bijna allemaal.... :( maar toen ik ze op een houten broodplank had (puur toeval) zag ik dat het een stuk beter ging met drogen.... :Y

Je hart fluitsert, luister goed!

11

Ik had ook nog een vraagje over de zilveren dustpoeder..
Gisteren kwam mijn bestelling van de webshop binnen, waaronder een potje met de zilveren dustpoeder.. Heb er citroensap bijgedaan en op rood gekleurd fondant (icecraft) wat uitgeprobeerd. Het resultaat viel me alleen een beetje tegen. Ik had een mooie glitterglans verwacht maar ik vond het eerder dof grijs :S :(
Kan dit liggen aan de hoeveelheid sap die je erbij doet?? Of kan dit ergens anders aan liggen?

12

Hier is het toch echt wel glimmend. Ik doe wel als het droog is nog gewoon dusten. Wordt de glans net iets intenser.

13

ik meng het zilverpoeder met wat bacardi ( tja, dat hadden we in huis wat betreft alcohol) en gaat ERRUG goed ( ik gebruik wel marsepein ipv fondant). natuurlijk maar een paar druppels op een klein theelepeltje. en de kleur is dan veel intenser dan dusten.  werd ook niet zacht oid.

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

14

Lekker Bacardi, hahahah! :D

Groetjes Tien

15

Volgens mij worden ze hard omdat het vocht eruit gaat. Je kan ze dus inderdaad beter op een ondergrond leggen waarbij het vocht weg kan, dus niet op plastic of zo. Ik zelf leg ze altijd op een stukje keukenpapier. In de oven ( ongeveer 50C) gaat door de warmte dus ook het vocht eruit en zouden je letters mijns inziens hard moeten worden. Heb het ooit wel eens gedaan met lussen voor een strik die ik heel snel nodig had en dat werkte perfect.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl