1 Laatst bewerkt door Padje24 (27-02-2008 21:40)

Onderwerp: diepvriesvraagje, btje spoed

vandaag een minibolletje gemaakt (12cm ikea)
ontzettend leuk geworden (fotos niet haha)

alleen een probleempje:
normaal werk ik met een vetvrij kartonnetje voor de stevigheid bij verplaatsen van de taart.
nu niet aan gedacht :grr
met als gevolg dat er wat botercreme aan draaiplateau bleef plakken en het onderste randje van de fondant wat losraakte..... :(
toch wel balen... maar eenmaal in het plastic zakje kon ik nog wel wat repareren.

maar nu, eindelijk na een inleiding mn vraag:
als ik het taartje uit de diepvries haal, laat ik het met zak en al ontdooien.
maar nu ben ik dus bang dat het taartje na het ontdooien weer blijft plakken.
jullie nog tips om zoveel mogelijk schade te voorkomen??

thnx alvast, heb al veel aan jullie tips gehad,

Jacqueline

(voor fotos, zie mn hyves: http://jacq23v.hyves.nl)

2

Re: diepvriesvraagje, btje spoed

Ik zou op zeker gaan en hem gewoon zonder plastic zak laten ontdooien.Misschien heb je nog een taartdoos,dan doe je hem gewoon daar in.

Monique63

Carpe Diem !

3

bedankt voor je bericht maar krijg je dan geen last van extra vocht op fondant??
daarom laat ik em juist in de zak ontdooien.

vanacht nog even nagedacht (snachts veel tijd voor haha :()
maar ik denk dat ik de zak er om heen laat, vervolgens pas wanneer het helemaal ontdooit is de zak kapot knippen;
de zak rondom met marge van paar cm wegknippen.
in de rand die over is, inkepingen maken en dan proberen stukje voor stukje er onder weg te trekken (hij scheurt vrij makkelijk hoop ik dan maar)

als jullie dat nou een hele domme oplossing vinden.... laat je het dan even weten.
andere suggesties zijn nog steeds welkom

4

Ik zou hem bevroren en wel uit de zak halen....alsnog kartonnetje eronder doen....en weer in een andere zak doen als je hem perse in een zak wilt laten ontdooien!!!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

5

nogmaals de vraag of er dan niet ontzettend veel condens op de taart komt, als je deze zonder zak laat ontdooien?

6

ik heb gisteren ook een taart ondooit. Eerst 24 uur in de zak in de koelkast laten staan en dan in de zak in de keuken 3 uurtjes en dan uit de zak. Bij mij was er geen druppel vocht te vinden. Ik zou ook meteen als je hem uit de diepvries haalt er even uithalen karton eronder in een nieuwe zak en in de koelkast

gr anke

7

JOEPIE!!! tIs gelukt.
Idd eerst meteen uit zak gehaald, toen ik em uit de diepvries had gehaald.
Toen bordje er onder en meteen weer een zak er om heen.
Vervolgens op mn werk meteen weer in de koelkast (laagste stand) en toen mee naar de verjaardag.
Helemaal heel gebleven, een heel klein beetje smelten, maar dat zag de jarige jet niet eens.
Mn nichtje is drie geworden en drukte meteen een dikke zoen op haar eigen taartje.