1

Onderwerp: Letter tappits

Voor mijn verjaardag de letter tappits gekregen. Mijn broertje had ze voor mij besteld bij de webshop maar wat een &%*&(dingen zeg. Heeft iemand een manier om de letters goed uit te snijden? Het zijn de Alfabet Uper en Lower Script. Doordrukken kan niet want dan krijg je de fondant er niet meer uit en afdrukken en dan uitsnijden gaat al helemaal niet. Ik hoop dat iemand een tip heeft want dit is ook zonde van het geld.

Groetjes Fatima

2 Laatst bewerkt door Ria (M.C.) (27-02-2008 20:03)

Re: Letter tappits

Op www.tartacadabra.nl staat een how-to.

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

3

Hoi.
Ik ken dat.... Maar je moet je marsepein of fondant heeeel dun uitrollen. Echt zo dun dat je de letters op een papiertje erdoorheen zou kunnen lezen als je zou willen. Dan even laten liggen zodat het een klein beetje harder word. Dan uitdrukken.... echt doordrukken dus, zodat je lettertje in het vormpje zit zeg maar. En dan  het uiteinde laten schieten ... Dus een klein stukje boven de tafel houden en dan de ene kant vast houden en de andere kant op tafel laten schieten .... Snap je hem nog ?? Ik heb er ook erg mee staan rommelen maar na veel oefenen en het marsepein door de hele keuken lukt het me nu aardig... 
Maar misschien heeft er nog iemand anders betere tips.

Groetjes van Miranda
Voor meer taartjes: www.miertjestaartjes.mijnalbum.nl

4

Mij lukt het nog steeds niet. Tylose, megadun uitrollen, eerst laten liggen en dan blijven ze toch heerlijk plakken in de tappit. Slaan heeft ook geen zin en ben veel te bang dat ik die dure tappit stuk sla.
Dus zit elke keer met een tandenstoker heel voorzichtig de letter er uit te pielen. Werkt wel maar duurt een eeuwigheid.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5

He zeg mooie recepten zeg ,maar weet iemand waar me dubbelkoolzure soda kan kopene en wat de verkoopsnaam is ? dank u

Bij mij gaat het deze manier van gebruik best goed, maar dat zal bij iedereen waarschijnlijk weer anders zijn en anders ervaren. Ik doe eerst wat Tylose door de fondant laat dit inwerken. Dan rol ik het redelijk dun uit, maar ook niet te dun, want dan breken ze snel, dit in niet al te brede stroken. Dan duw ik de tappit erin, ga even met de tappit heen en weer, dan blijft de fondant erin zitten, wrijf erover, zodat er geen randjes eraan zitten, en sla hem dan zachtjes op het aanrecht eruit. Voila dan heb ik mooie afgewerkte letters, laat deze nog verder drogen en plak ze erg voorzichtig op de taart. Tuurlijk gaat er ook wel eens eentje stuk maar zelf vind ik dit de manier.........succes ermee!!!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

7

Ik maak de letters altijd van gum paste. Anders wordt het niks! Ik heb het laatst met die nieuwe chocolade petticine gedaan, beetje fondant erdoor gemengd, dat ging ook wel oke (waren wel die funky letters)

Ik weet dat ik niet perfect ben maar ik ben er zo dichtbij dat 't bijna eng is!  Ciao, Petra Hier vindt je mijn website.

8

Nou Fatima, ik heb hetzelfde probleem.
Ik dácht dat ik er heel blij mee was, maar hier word ik toch we

9

mamie schreef:

He zeg mooie recepten zeg ,maar weet iemand waar me dubbelkoolzure soda kan kopene en wat de verkoopsnaam is ? dank u

Je kunt het bij de drogist kopen en het is zuiveringszout van Gimborn.
Een groen doosje met een witte streep er overheen. Gewoon even vragen.

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

10

willeke k schreef:

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

11

jolanda71 schreef:
willeke k schreef:

12

Ik doe altijd een beetje trex ( crisco) met een kwastje door mn lettertappit heen,dan blijft hij veel minder erg plakken ;)

13

ik heb net mijn handen even eerst natgemaakt en daarna doorgekneed met vochtige handen, toen uitgerold en ik kon ze z

14

Ik had me na al die helse verhalen over lettertappits op het ergste voorbereid, maar na twee mislukte letters ging het heel makkelijk. Ik rol niet dun uit en gebruikte ook geen tylose of crisco.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

15

ik heb net ook nog geprobeerd om de tapit in te vetten en dat gaat ook geweldig!Nu begin ik toch wel een beetje blij te worden met mijn nieuwe tappits!

willeke k schreef:

ik heb net ook nog geprobeerd om de tapit in te vetten en dat gaat ook geweldig!Nu begin ik toch wel een beetje blij te worden met mijn nieuwe tappits!

Welke tappits heb jij? Ik ben nl. ook nog steeds aan 't twijfelen welke ik wil hebben.

17

Bedankt voor de tips en het is gelukt. Ik heb de fondant heel dun uitgerold en de letters er "uit getikt" zoals hier werd beschreven. Helemaal super en deze letters maakten mijn Marco Borsatotaart wel mooier.
Gr. Fatima

Groetjes Fatima

18

gap schreef:

Ik doe altijd een beetje trex ( crisco) met een kwastje door mn lettertappit heen,dan blijft hij veel minder erg plakken ;)

JAAA dat gaat bij mij dus ook prima nu !!!!

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

19

Mieke Verheij schreef:
willeke k schreef:

Welke tappits heb jij? Ik ben nl. ook nog steeds aan 't twijfelen welke ik wil hebben.

funky. Dus neem jij dan andere, dan kunnen we wisselen!

Berichten [ 19 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Letter tappits