1

Onderwerp: Poedersuiker of bloem?????

Hoi hoi even een vraagje:
Ik gebruik voor het uitrollen van marsepein en fondant altijd poedersuiker tegen het plakken. Nu zag ik laatst een filmpje van planet cake waar ze cornflower gebruiken. Dat is toch een soort bloem??? Maar wat gebruiken jullie???(en waar haal je dat???) Want bloem lijkt me nu niet zo smaken aan de marsepein of fondant!
En ik moet zeggen met poedersuiker gebeurd het ook nog wel eens bij mij dat er net een dotje op mijn marsepein komt en dat geeft zulke vervelende vlekken!

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

2

Re: Poedersuiker of bloem?????

Cornflower is poedersuiker. Ik zou g

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Cornflower is toch cornstarch?

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

4

Eigenlijk is het maizena en dat kun je ook heel goed gebruiken. Geen bloem gebruiken want dan heb je kans op bederf (heb ik hier ooit gelezen).

groetjes Kim http://www.mijnalbum.nl/Album-VWDN4MEV
Begin elke dag met een stralende lach!

5

Het is geen cornflower maar cornflour en dat is net wat Kim zegt, maizena.
Bloem is niet voor rauwe consumptie en [dus] ook niet voor door je marsepein.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Ik gebruik inderdaad altijd maizena. Ik heb het in een katoenen zakdoekje gedaan, dicht geknoopt met een touwtje. Zo heb je een soort "duster" waarmee je makkelijk een dun laagje op tafel/tafelzeil/rol mat kan aanbrengen. Aangezien je maar een dun laagje gebruikt proef je het niet. Het is qua structuur fijner dan poedersuiker.

>>> NIEUW: Zoetekoek heette voorheen Supermuis!!!

Dus dan heb je ook GEEN vlekken als je maizena gebruikt en je proeft het dus niet....oke gaan we dat eens proberen....Dank jullie wel!

Liefs van Anke

Ik gebruik eigenlijk altijd mmf en smeer mijn werkvlak altijd in met Crisco tegen het plakken,maar nooit met poedsuiker!!!Dus ook nooit vlekken!!

9

ik gebruik voor marsepein poedersuiker, en voor fondant maizena, handige tip dat met dat zakdoekje, volgens mij had ik zoiets ook een keer in een filmpje gezien en vroeg ik me al af hoe dat precies ging.

10

Hoi, ik heb tot nu toe altijd MMF gebruikt en inderdaad uitgerold met maizena. Geen vlekken gehad en ook geen bijsmaak, maar het werd wel stugger. Met als gevolg dat he na een paar dagen toch niet zo lekker meer was.
Nu heb ik rolfondant van de webshop en vroeg ik me af of je ook ander vet dan Crisco zou kunnen gebruiken om uit te rollen. Ik heb olie,roomboter,margarine en heel wit reukloos frituurvet van AH in huis.
Heeft iemand DE tip voor mij.

Groetjes, Mariska.

11

Als je daartussen wilt kiezen, zou ik die reukloze frituurvet van AH gebruiken. Olie is geen succes (ervaring O-)), en boter of margarine zou ik niet doen, dan zit je ook met de houdbaarheid van wat je over hebt.

Maar goed, zelf rol ik uit op poedersuiker, niet te veel, altijd

12

Als je de poedersuiker alleen eronder doet, hoe zorg je er dan voor dat de deegroller er niet aan gaat plakken?

Gr, Maris

13

Ik gebruik een kunststof roller, die plakt niet.
Maar anders kun je je roller inwrijven met plantaardig vet (trex of crisco en bij gebrek daaraan plantaardig frituurvet van een blok).

14

Bedankt allemaal voor jullie reacties! ik ga het absoluut eens met maizena proberen!

Liefs van Anke

15

ik heb t sinds dat ik dit las met poederzuiker gedaan maar ga ook maizena proberen hehe

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

16

Ik had geen zin in die poedersuiker rotzooi, en had nog een rol cellofaan folie (? ) dat doorzichtige inpakfolie van de action liggen, daarop uitgerold en gaat helemaal perfect.
Ik heb trouwens een pvc buis als roller en plakt niet.

17

Ik gebruik een plastic zeil om mn marsepein/fondant uit te rollen. Nooit meer gedoe met poedersuiker en geen geplak meer!
Kan het je aanraden...gewoon een stuk zeil op de markt halen.
Succes!

Groetjes,
Daniela