1

Onderwerp: Wat kan ik doen onder mmf of marsepein,als ik geen botercreme wil?

Botercreme is erg zoet en weet ik dat de taart in 1 keer op gaat doe ik gewoon slagroom onder want dat overleeft die wel 1 dagje...

MAAR wat doe ik als ik de taart langer goed wil hebben?

vint botercreme erg zoet...ik heb 1 keer dun laagje aardbeienjam gedaan...en dat was heerlijk...maar niet volgens boekje denk ik???

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

2

Re: Wat kan ik doen onder mmf of marsepein,als ik geen botercreme wil?

Ik heb dat ook al met jam gedaan. 
Je krijgt de taart dan wel niet zo strak bekleed.  Maar het was toen een vierkant kapsel dat ik eerst heb bijgesneden. 
Of dat volgens het boekje is, trek ik me niet aan. 
Zolang het maar lekker is!

3

Als je jam gebruikt wordt er gezegt dat je het eerst moet zeven/pureren....zelf doe ik dat dus niet en het gaat altijd prima. Krijg altijd strakke taarten. Dus voor mij maakt het niet uit of er nou botercr

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

4

Misschien is het een idee om wat door de botercreme te mengen?
er staan verschillende ideetjes/tips op het forum, zoals lemoncurd erdoor, dan wordt het ook minder zoet!

5 Laatst bewerkt door Carin (27-02-2008 13:57)

Witte "chocolade"pasta (boterhampasta genoemd), maar ik weet niet of dat bij jullie verkrijgbaar is.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

kids4co schreef:

Misschien is het een idee om wat door de botercreme te mengen?
er staan verschillende ideetjes/tips op het forum, zoals lemoncurd erdoor, dan wordt het ook minder zoet!

Dat doe ik ook vaak, en als ik geen lemon curd heb gebruik ik een beetje citroen-extract en (in verhouding iets meer) vanille-extract. Dat vind ik persoonlijk een verbetering ten opzichte van de 1:1 botercr

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

7

Gewoon bruine chocolade pasta.... Of appelstroop... Misschien kan het ook wel met honing....

www.partycupcake.nl voor Springerle Moulds! Like m'n Facebook.