1

Onderwerp: lelietje van dalen cutter

Hallo,

Net mn bestelling van de webshop binnen.
Ben nog niet heel bekend met alle termen die daar genoemd zijn, en was dan ook heel verrast toen ik zag wat een cutter inhield....
Hihi, ik dacht soort uitsteker voor kleine bloempjes... kan ook denk ik...
maar je kunt er dus ook lelietjes van dalen mee maken die echt lijken.

Alleen, de beschrijving is wat lastig en ook nog es in het engels.
Is er ergens een howto van, of kan iemand mij een beetje uitleg geven?

Alvast bedankt
Jacqueline

2 Laatst bewerkt door mascha (26-02-2008 19:07)

Re: lelietje van dalen cutter

is het zo'n heel kleine uitsteker?? (een cutter is een uitsteker)
Je kan dan gewoon met het uitsteker gedeelte mee uitsteken uit een lapje uitgerolde fondant.
Je kan er los nog een ejector bij kopen (om het eruit te duwen), die duw je op de achterkant, zodat je een geheel hegt, en door het zwarte ding (?) in te duwen, komt het fondant of marsepeinen bloemetje uit je uitsteker.

Ik hoop trouwens dat je hier iets mee kan want het klinkt nogal warrig :(

Mijn website: Presentaart

3

nou, ik denk dat ik nu snap waarom ik de engelse uitleg vaag vond.
Blijkbaar had ik die ejector erbij moeten kopen.
Maar ja, als klein uitstekertje lijkt de grootste van de twee me heel geschikt.

4

Ik heb die ook, ik gebruik ze heel vaak. Het worden hele lieve kleine bloempjes! Ik heb er ook geen ejector bij, ik gebruik gewoon de achterkant van een penseeltje om de bloemetjes eruit te duwen. Ik heb er overigens nog nooit lelietjes van dalen van gemaakt, ik denk dat je dat moet doen door in het hartje van het bloemetje te duwen met de kleinste bal van de balltool op een foam pad (stukje schuimrubber).

Ik kijk net in de gebruiksaanwijzing en ik begrijp het volgende: je moet eerst een klein mexicaans hoedje maken ter grote van je uisteker en daar je uitsteker overheen zetten. Dan in het hart duwen met een balltool om het kelkje uit te hollen. Daarna met de balltool de bloemblaadjes dunner maken. Dan is je bloemvorm klaar en kun je hem afwerken met meeldraden en zo.

Groetjes, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

5

Jozien schreef:

Ik kijk net in de gebruiksaanwijzing en ik begrijp het volgende: je moet eerst een klein mexicaans hoedje maken ter grote van je uisteker en daar je uitsteker overheen zetten. Dan in het hart duwen met een balltool om het kelkje uit te hollen. Daarna met de balltool de bloemblaadjes dunner maken. Dan is je bloemvorm klaar en kun je hem afwerken met meeldraden en zo.

Groetjes, Jozien.

Nou... z

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

Carin schreef:

Ik steek ze gewoon uit en maak er dan met dat kleine bal-tooltje een holletje in, daarin maak ik een bloemhartje (dezelfde of afwijkende kleur) en dat duw ik met het grote bal-tooltje plat. Dan heb je h

Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

7

Jozien schreef:

Ik kan morgen eens kijken of ik er een foto van kan maken? Dan mail ik je die.

Groetjes, Jozien.

Dat zou geweldig zijn! Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes, Carin

8

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UDIX63SM.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YPVDFNRC.jpg

Is dit leesbaar zo?

9

Jozien schreef:

[url]Is dit leesbaar zo?

Thanks!
Ja, het is prima leesbaar! Nu nog uitproberen hoe ik het ook zo gedaan krijg als zij zeggen :s :lol:

Groetjes, Carin

10

bedankt voor jullie uitleg. Jozien, nu snap ik beter wat ze bedoelen met een mexicaans hoedje... vind je uitleg heel duidelijk!
wie weet als ik keer tijd heb maar niets hoef te doen kan ik lekker even oefenen.
Carin, jouw manier heeft denk ik wat minder oefening nodig, maar die ga ik ook maar eens proberen.

11

Ik heb de lelie van dalen uitsteker ook gekocht, samen met de ejector. Maar ik zit met

12

Die zou je dan eigenlijk moeten gebruiken met een flower foam pad; je zet de mexican hat dan ondersteboven in een passend gaatje en dan pas steek je de bloem uit en hol je de hat uit...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

13

Cakes by Petra schreef:

Die zou je dan eigenlijk moeten gebruiken met een flower foam pad; je zet de mexican hat dan ondersteboven in een passend gaatje en dan pas steek je de bloem uit en hol je de hat uit...

Tja, wat is het soms simpel. Ik heb zo'n foampad maar er nog niet aan gedacht om deze bij het uitsteken te gebruiken. Bedankt, ga het morgen meteen proberen.

Berichten [ 13 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » lelietje van dalen cutter