1

Onderwerp: Vooraf puzzelen

Ik heb pas

Mijn taarten enzo =) *klik*

Re: Vooraf puzzelen

Hoi Reza,
Heb zelf nog nooit vooruit gepuzzeld, maar ik zou het in vershoudfolie verpakken en daarna in een luchtdichte trommel..
Succes!

3

Je maakt je puzzel op zo'n show-tas (heel soepel, dun, plastic mapje), je dekt dat af met huishoudfolie en dan in een luchtdichte doos. Gaat heel goed. Het geheel een half uur in de vriezer voordat je het op de taart legt en dan krijg je hem heel mooi (meestal dan toch) op de taart gelegd.

Ik ga bv in maart al de puzzelplaten maken voor mei omdat ik het dan vrij druk heb ;) Heb het al vaker gedaan en nog maar 1 keer een gebroken puzzel gehad. (wel even af kloppen nu :S)

Succes en beterschap!!

4

Waarschijnlijk is het een stomme vraag, maar hoe krijg je uiteindelijk het plaatje dan op de taart? Een paletmes is toch veel te smal om zoiets breekbaars op te tillen? En ondersteboven erop leggen en dan het mapje eraf halen kan ook niet, want dan zijn de oogjes en details etc. weg. Ik snap echt niet hoe jullie dit doen :lol:

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

5

het mapje haal je onder het plaatje uit terwijl je het plaatje op zijn plek terecht laat komen.
(stukje voor stukje komt het plaatje op de taart en het mapje onder het plaatje uit) Is dit nog duidelijk :S Het is eigenlijk heel simpel. Ik zal proberen een how-to te maken de volgende keer.

6

Nou, zo simpel vind ik het niet want het lukt mij nooit om het plaatje goed en netjes (en op de juiste plek :lol:) op de taart te krijgen :s

Je kan wel een 2e plastic hoesje erop leggen, de boel ermee omkeren en dan op z'n kop op de taart leggen (dus alles w

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

7

Ik leg het puzzelplaatje met een soort grote schep op mijn taart. Het is een soort van platte pannekoek met een steel eraan. Normaal gebruik je hem om eieren heel om te draaien in een pan. De "pannekoek" heeft een rechte dunne kant, waarmee je het plaatje heel goed van het insteekhoesje kunt "scheppen" en dan laat ik hem voorzichtig van de schep op de juiste plek op de taart glijden.

Bij plaatjes van fondant snijd ik meestal eerst het hele puzzelplaatje uit in marsepein en die leg ik eronder, dat vind ik veel steviger. Op de marsepein ga ik dan puzzelen met fondant. Het zijn dan wel meer 3-d puzzels

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007