1

Onderwerp: Vers gesneden fruit in de taart...?

Leg je dit dan samen met een ander laagje....las dat iemand banaan erin deed...en dat klonk erg lekker...?

of mandarijnen? dat las ik ook ergens...maar eeeeh hier zijn de mandarijnen in een blikje...gebruiken jullie die of???

aangezien mijn man de taart zooo heel erg zoet vond werd ik een beetje ...nou laat maar zeggen rood in mijn gezicht en dacht dat ik nu maar eens een hele lekkere frisse taart voor m ging bakken...

zo een dat zijn oren recht naar buiten staan van t zuur haha..

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

2

Re: Vers gesneden fruit in de taart...?

Ik gebruik mandarijntjes of perziken uit blik. Goed uitlaten lekken en dan het sap gebruiken om bbr mee aan te maken...mmmmmmm.

Wat ook lekker is voor een frisse taart is een klein laagje lemon curd

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

3

miekje schreef:

Ik gebruik mandarijntjes of perziken uit blik. Goed uitlaten lekken en dan het sap gebruiken om bbr mee aan te maken...mmmmmmm.

Wat ook lekker is voor een frisse taart is een klein laagje lemon curd

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

4

Ik doe vaak verse frambozen (of uit de diepvries) of ananas bovenop een slagroomlaagje. Maakt de boel ook een stuk frisser.

5

Ik had laatst verse banaan in plakjes in een slagroomtaart gestopt.

Dan moet je weten dat ik een enome zoetkauw ben, het kan mij niet zoet genoeg zijn. Een hele centimeter marsepein op mijn taart vind ik zelfs lekker :Y

Deze taart met banaan vond ik machtig!!! Ik vond hem ook erg lekker hoor, lekker zoet. Maar toch wel wat machtig... en dat zeg ik dan, als enorme zoetkauw.

Ik vind mandarijntjes uit blik minder machtig in ieder geval.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6

eigenlijk moet je dan eens een lekkere frisse citroen of limoen vullling proberen.
Veel mensen bij ons vinden dat ook lekker fris

er staat een recept op de site van limoenbavarois

7

Ananas met slagroom, of perzikken op slagroom. Laagje lemon curd maakt het ook weer wat frisser. Je kan ook vruchtjes met kwark doen ipv slagroom, heb je bijna een gezonde taart zelfs.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Ik gebruik heel vaak vers fruit in mijn taarten, aardbeien, frambozen, bananen, mango.....Heeeerlijk! En lekker fris inderdaad! Maar blikfruit is ook erg lekker.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

9

Ik heb zopas chocoladerepen gevuld met banaan fijngehakt en met bbr gemengd.  Heerlijk zoet. 
Het water komt me al terug in de mond :P

10

Ik gebruik in de zomermaanden altijd verse aardbeien. Hier in Brabant zijn die bij de kwekers aardig voordelig. Ik doe ze dan tussen een laagje banketbakkersroom en slagroom. Ik heb het afgelopen vrijdag eens met banaan geprobeerd (wegens gebrek aan lekkere aardbeien) en dat was ook erg lekker.

Gr. Maris.

11

Bij mij blijven frambozen superfavoriet. Sinds ik frambozen gebruik, wil mijn familie terug van mijn taarten eten. Eerst vonden ze steeds v

12

Van een tijdje terug maar ik heb er toch een vraag over.

Birte schreef:

Ik combineer meestal met slagroom en bokkepootjesvulling. Heerlijk, die zure frambozen, in combiatie met al dat zoet. Ik gebruik wel altijd frambozen uit de diepvriezer.

Doe je dan de slagroom met aardbeien erop of erdoor geklopt?
Dit is een taart met 2 vullingen dan toch?

suykerbuyk schreef:

Ik doe ze dan tussen een laagje banketbakkersroom en slagroom. Ik heb het afgelopen vrijdag eens met banaan geprobeerd (wegens gebrek aan lekkere aardbeien) en dat was ook erg lekker.

Gr. Maris.

Doe je dan:
biscuit-bbr+aardbeien-biscuit-slagroom-biscuit? Dus gewoon 2 lagen vulling?
Of zitten de aardbeien echt als losse laag tussen biscuit? Dus 3 lagen vulling en 4 lagen biscuit?? Ohh lijkt me erg hoor als ik het zo nalees..:think: maar misschien kan het ook wel.

Ik hoor het graag (van anderen mag ook ;))

Ik geef je een taartje mijn taartje
Ik geef je een taart elke dag

13

Anne Brith schreef:

bbr- banketbakkersroom...? ik vraag me af if dat is wat wij hier kant en klaar kopen als vanillecreme...een beetje dikke gele creme...die naar vanille proeft...?

Ik denk wel dat dat het zelfde is hoor Anne Brith en anders moet je even op de site van Lara www.Tartacadabra.nl kijken, daar staat een heerlijk recept om het zelf te maken. Dit in combi met frambozen- of viervruchtenjam en dan met verse frambozen is echt heerlijk fris bij het zoet van de marsepein/fondant.

Ook staat er een heerlijk recept van Lemoncurd en dat is ook heerlijk in combi met bbr en bv mandarijntjes (uit blik).

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

Berichten [ 13 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Vers gesneden fruit in de taart...?