1

Onderwerp: Ik snap er niks van...

Sinds ik mijn Kennie heb, rijzen mijn kapsels voor geen meter....
Ik klop 10 min. op de hoogste stand en 1-2 min. op de laagste stand.

Als het zo blijft gaan gooi ik hem op marktplaats...grrrr....

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

2

Re: Ik snap er niks van...

Hmmm, ik was al bang dat ik de enige was met het probleem. Heb het hier ook al eens eerder gepost. Mijn kapsels rijzen in principe nog wel maar minder hoog dan toen ik nog met mijn handmixer mixte (heb nu een KitchenAid). Heb alle trucs al geprobeerd maar het blijft hetzelfde.
Dus ik hou dit topic ook even in de gaten, misschien vind jij wel een oplossing ;)

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3

Inderdaad, baal er zo wel van hoor.

Ik heb net een nieuw beslag gemaakt met de handmixer, want de taart is voor een bestelling.
Vorige week had ik een klein kapsel om de Kennie uit te proberen, maar ook die kwam niet zo hoog als met mijn handmixer.
Ik moet wel zeggen dat ik er nu teveel ei bijgedaan heb, kwam ik net pas achter. Maar dat was vorige week niet en toen had ik ditzelfde euvel.....

Liefs Martinique

4

Huh? dit snap ik helemaal niet!! Sinds ik mijn kennie heb rijzen mijn kapsels juist veel beter!?  Mix je nu niet te lang, dat daardoor het beslag stuk geslagen word? Dat heb ik weleens horen zeggen hier. En je mixed toch wel met de ballongarde?

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

5

Als ik de mix van de webshop gebruik in mijn kennie dan mix ik niet langer dan 6 minuten op vol vermogen en dan 2 minuten langzaam. Dan gaat ie als een trein hoor!
Als je gewoon zelf het recept aanhoud van hier op de site dan doe ik tien minuten vol vermogen en 1 minuut langzaam. en dan gaat het top!
Hopelijk heb je hier wat aan, anders weet ik ook even echt niet wat er aan de hand is.

6

Apart dat dit bij iedereen zo verschilt!
Ik las een tijdje geleden iets van iemand met hetzelfde probleem, en er werd aangeraden 10 minuten op de hoogste stand te kloppen (met ballongarde) en 3-4 minuten op de laagste. Het klinkt lang, maar ik had dus hetzelfde probleem en sinds ik dit doe worden m'n kapsels altijd 9 of 10 cm hoog. En de eieren leg ik kort in een bakje met heet water, ik denk dat dat ook iets uitmaakt, al heb ik geen idee waarom :lol:
Veel succes in ieder geval, en niet te snel opgeven hoor ;)

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

7

miekje schreef:

Huh? dit snap ik helemaal niet!! Sinds ik mijn kennie heb rijzen mijn kapsels juist veel beter!?  Mix je nu niet te lang, dat daardoor het beslag stuk geslagen word? Dat heb ik weleens horen zeggen hier. En je mixed toch wel met de ballongarde?

Ik heb beide gardes al geprobeerd, maar dat blijkt niks uit te maken. Het laatste beslag zag er luchtig uit.

Sterker nog ik heb zojuist meteen een nieuw beslag gemixt met de handmixer en die staat nu nog in de oven, maar is al ruim 3x zo hoog als die ik met de kennie gemixt heb.

Te lang mixen zou kunnen. 10 min. op de hoogste stand al geprobeerd, 10 min hoogste stand + 2 min laagste stand.
10 min een-na-hoogste stand maakt allemaal geen verschil....

Liefs Martinique

8

Sir Kneighf schreef:

Apart dat dit bij iedereen zo verschilt!
Ik las een tijdje geleden iets van iemand met hetzelfde probleem, en er werd aangeraden 10 minuten op de hoogste stand te kloppen (met ballongarde) en 3-4 minuten op de laagste. Het klinkt lang, maar ik had dus hetzelfde probleem en sinds ik dit doe worden m'n kapsels altijd 9 of 10 cm hoog. En de eieren leg ik kort in een bakje met heet water, ik denk dat dat ook iets uitmaakt, al heb ik geen idee waarom :lol:
Veel succes in ieder geval, en niet te snel opgeven hoor ;)

Opgeven doe ik zeker niet, wordt er alleen maar strijdlustiger van...;)
Ik doe overigens hetzelfde met de eieren.
Nog langer mixen dus. Ook raar, met mijn handmixer heb ik op tien minuten de hoogste kapsels en die heeft niet eens zoveel vermogen.

Liefs Martinique

9

Misschien proberen om de eieren eerst in warm water leggen?
Mijn ervaring is dat dat goed werkt om het beslag goed te laten rijzen.
Dit staat ook bij mij in het recept (van de site hier): "Mix je met een keukenmachine, leg de eieren dan vooraf in warm water"
Succes!

Groetjes, Marielle

10

net als miekje zegt; sinds ik de kitchenaid gebruik rijzen ze de pan uit 10 minuten vol 2 minuten stand 2, warme eitjes en het bakpapier moet echt uit de vorm omhoog steken!

Suc6

lekker duurt het langst!

11

Vooral niet je klopper of garde afslaan op de mixerkom! Je slaat dan alle lucht eruit.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

12

Martinique schreef:

Opgeven doe ik zeker niet, wordt er alleen maar strijdlustiger van...;)
Ik doe overigens hetzelfde met de eieren.
Nog langer mixen dus. Ook raar, met mijn handmixer heb ik op tien minuten de hoogste kapsels en die heeft niet eens zoveel vermogen.

Klopt, zo was het bij mij ook met de handmixer. Misschien komt het door de grootte van de mengkom en de manier van mixen?

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

13

Misschien is de hoogste stand te hoog????????? Ik weet natuurlijk niet hoe hard 'ie dan gaat. Maar je kunt inderdaad je beslag stukslaan als je t

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

14

Zo hard gaat die hoogste stand toch op zich niet? De mixers van mijn handmixer draaien echt wel sneller rond, alleen draaien die kloppers op een centraal punt en die van de Kenwood heeft zo'n planetaire beweging.
Slagroom kloppen bijvoorbeeld gaat met mijn handmixer sneller dan met de Kenwood. Is het bij jullie allemaal andersom dan? :D

15

Beslag stukslaan kon toch alleen bij de mix omdat daar een of ander extra bestanddeel in zit? Tenminste, dat staat me bij van iets wat ik hier eens gelezen heb.

16

Marielle14 schreef:

Misschien proberen om de eieren eerst in warm water leggen?
Mijn ervaring is dat dat goed werkt om het beslag goed te laten rijzen.
Dit staat ook bij mij in het recept (van de site hier): "Mix je met een keukenmachine, leg de eieren dan vooraf in warm water"
Succes!

Doe ik ook al, zelfs als ze eens niet uit de koelkast komen.

Liefs Martinique

17

meyke schreef:

net als miekje zegt; sinds ik de kitchenaid gebruik rijzen ze de pan uit 10 minuten vol 2 minuten stand 2, warme eitjes en het bakpapier moet echt uit de vorm omhoog steken!

Suc6

Bakpapier hoef ik niet eens te gebruiken..whahaha...heb maar een half blik met biscuit als ie klaar is.

Liefs Martinique

18

Ik had dit probleem ook in het begin, en wilde ook mijn mixer kwijt. Maar na een paar keer oefenen ging het goed!! Ik deed hem juist 10 minuten op de hoogste stant met ballon garde.

19

Ik denk dat ik maar gewoon moet leren leven met wat lagere kapsels...

20

Voor diegenenn die nu een sterkere mixer hebben, inderdaad minder lang op de hoogste stand mixen. Probeer eens 5 tot 6 minuten uit op hoog en dan ook 4- 5 minuten (zodat je samen wel op 10 uitkomt) op de laagste stand. Laat je weten of het dan beter gaat?

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

wij hebben ook een kennie en doen hem 10 minuten op de hoogste stand en ze worden hoger als met de hand mixer.
maak je de kom ook eerst goed vet vrij met azijn dat doen wij n.l. wel.
we zijn al minder mix gaan gebruiken in de bakblikken en de taarten zijn net zo hoog.

Groetjes Katinka & Manuela
Bekijk ons album http://detaartenmamas.mijnalbums.nl/

22

ik heb ook een kennie ik mix 7 minuten op vol vermogen en 1 a 2 minuten op de laagste stand
ik gebruik wel een mix (van de bakker )makkelijk, lekker en dichtbij.

en ik krijg behoorlijk hoge kapsels.
En het rare vind ik, bij wilton bakvormen worden de kapsels hoger dan in een gewone springvorm

23

Ik heb toevallig gisteren gemixt met een Kenwood en heb het beslag wel 10 minuten gemixt maar niet op de hoogste stand en dat ging super ! Ik heb zelf een Princess mixer maar met de Kenwood van de buren had ik ineens veel meer beslag.

24

Hoe gaat het nu met je kapsels Martinique?

25

Nog niet zo goed, komend weekend ga ik weer eens proberen.
Botercreme gaat wel supergoed moet ik zeggen in de kenwood...

Liefs Martinique