1

Onderwerp: Welke bakvorm is jullie favoriet?

Voor de verjaardag van mijn dochter wil ik kleine eenpersoons gebakjes maken. Ik wil ze in siliconen bolvormpjes gaan bakken, welke maat moet ik dan nemen? 7 cm doorsnede of kleiner? Ze moeten ook weer niet te machtig zijn.
Ik zie ook wel eens taartjes die zijn recht rond en met een platte bovenkant. Waar kan ik deze vormen kopen??

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

2

Re: Welke bakvorm is jullie favoriet?

Die zijn uitgestoken uit een groot kapsel. Dat is ook wel het allermooist vind ikzelf.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Ja uitgestoken maar je kunt ook bakblikken kopen waar je ze in kunt bakken en dat lijkt me nog mooier en strakker om te bekleden.

4

Die heb ik gezien: een blik met daarin 16 pannetjes, met een mal om de marsepein uit te steken zodat 'ie goed past. Volgens mij van Wilton. Ze hebben ze met ronde ne met vierkante pannetjes. L

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5 Laatst bewerkt door smarianne (26-02-2008 14:17)

Ik heb laatst van die tjah soort van ronde bakranden bij de sligro gekocht en die zijn 9 cm doorsnee en 6 cm hoog. Bak je hele mooie taartjes mee en ook heel hoog. Maar vind het dan geen 1 persoonstaartjes meer hoor.
Als je ze dan misschien nog een x door de helft zou shijden.....dan misschien 1 persoons

Groet van Marianne

6

Ik bak mn mini taartjes (een persoons) altijd in of koffiekopjes of soufflebakjes. Gaat prima, alleen je bent even bezig. Maar goed dat houd je van de straat zal ik maar zeggen haha.

Life is uncertain... do the wud first! ;)