1

Onderwerp: kleverige /brokkelige bodem

Hallo baksters,

Hebbeb jullie geen last van een klevigere/brokkelige bodem bij het aansnijden van de taart.
Als de taart gebakken is dan wordt het omgekiept zodat de bovenkant de bodem wordt, heb ik mij laten vertellen. Maar de bovenkant van de kapsel is altijd zacht, die dan zo gaat plakken aan de karton of schaal waarop het gelegd wordt.

2

Re: kleverige /brokkelige bodem

Heb ik ook last van. Is eigenlijk niet veel aan te doen behalve wegsnijden. De mijne blijft gewoon plakkerig :S dus ik laat het maar zo.

Ja, dat heb ik nou ook!! Heb al op het forum gezocht naar een oplossing maar ?????
Ben dus ook benieuwd!
Laatst was het zo klef dat ik er geen mooie punten van kon snijden....

groetjes,

Alice

4

Ik heb niet zo hele erg veel last van. Maar ik laat um ook rustig afkoelen en pak um ook niet gelijk in in vershoudfolie. Stel als ik nou 's avonds gebakken heb dan kan het zijn als ie later echt koud is dat ik heel losjes aluminium folie er om heen wikkel en niet strak maar dat er paar luchtgaten zijn. Volgens mij kan het vocht dan nog wat vrij komen. Volgende dag pas pak ik hem in in de vershoudfolie. Weet niet...misschien scheelt het wat. Ut is maar zo'n ideetje. Ik vergeet um ook wel eens in te pakken dan ligt ie gewoon koud te zijn in de oven.........

5

De onderkant wordt inderdaad de bovenkant, maar ik zou wel het biscuit een kwartiertje laten rusten voor je het uit de vorm haalt.
Verder kan ik niet echt iets bedenken eerlijk gezegd..
Bekleed je de vorm met bakpapier?

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

6

hoi hoi,

Gelukkig ben ik niet de enige met dit probleem.
Ik gebruik bakpapier en komt altijd goed uit de vorm.
Ook laat ik het een tijdje afkoelen voordat ik het omkeer.
Maar wat is eigenlijk de reden dat de bovenkant de onderkant moet zijn?

7

Het 'moet' niet, maar het is een goede manier om een mooie strakke en egale bovenkant te krijgen. Dit maakt het strak afsmeren en bekleden ook makkelijker ;)

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."