1

Onderwerp: DB Dino tip HELUUUUUPPPP

Hallo Dames en heren,

Ik mag a.s. vrijdag een DB dino maken.
Het moet een taart voor 15 tot 18 personen worden. Ik heb twee soorten Ikea bollen hoeveel liter moet er dan in de bol weten jullie dat?
Ik kan ook misschien wel aan de blokkerbol komen maar weet niet hoeveel liter daar in gaat.
weten jullie ook hoe ik het hoofd het beste vast kan maken? De taart is biscuit dus niet zo stevig als de cake die DB gebruikt.

Alle tips zijn welkom!!

Liefs wen

Re: DB Dino tip HELUUUUUPPPP

Hoi!
Welke bol van IKEA heb je? Hoeveel cm is die?

3

Ik los het meestal alsvolgt op als ik niet weet hoeveel beslag ik nodig heb voor in een nieuwe vorm: neem een vorm waarvan je zeker weet welke hoeveelheid beslag erin gaat, vul die (eventueel meerdere keren) met water en schenk het water over in de nieuwe vorm om te zien hoeveel meer of minder daar in gaat. Of als je het nog nauwkeuriger wil weten: meet met een maatbeker af hoeveel water er in de oude en de nieuwe vorm gaat en maak een mooi kruiselings vermenigvuldig tabelletje met de hoeveelheid beslag erbij ;)

Mijn taarten enzo =) *klik*

Heb even moeten zoeken naar het briefje waar het op stond, maar heb hem gevonden!
Ik heb voor mijn Garfield ook de IKEA bollen gebruikt.. Die van 19 cm..
Ik denk dat als je er daar twee van maakt je genoeg hebt voor ongeveer 16 personen..
Ik heb 200 gram biscuitmix, 18 ml water en 3 eieren gebruikt..
Ik weet niet wat voor oven je hebt.. Ikzelf heb een heteluchtoven en bak hem eerst 15 minuten op 140 graden, 15 minuten op 160 graden en vervolgens 15 minuten op 180 graden.. Bij mij is ie dan gaar..
Het hoofd kan je misschien ook maken van de IKEA bollen.. maar dan de kleinste vorm..

Hoop dat je hier wat aan hebt!
Succes!

5

Bedankt voor de Tips dames,
Ik heb de bol van 20 cm en van 28. Ik denk dat ik die van 28 ga maken (wel een groot ding) ik denk dat je dan zeker 15 monden mee kan voeden.
Ik vraag me alleen af of de taart goed gaart in een halve bol van 28 cm.

groetjes Wen

Ga je het lijf van 1 of 2 halve bollen maken?

7

HI Danielle,

ik dacht aan 1 halve bol net als die van debbie brown en dan 28 cm (is wel een hele grote)

groetjes Wendy

8

Hoi Wendy, ik heb hem ook een keer gemaakt, Ik heb gewoon zijn kop gewoon met een sateprikker vastgezet, maar dan wel zo dat ie loodrecht in de taart staat!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!