1 Laatst bewerkt door Diede (24-02-2008 20:33)

Onderwerp: 17 jaar en mijn eerste cupcakes+mini-kwarktaartjes(+koekjes+eierkoeken

Na al lang hier op het forum rond te neuzen, leuke dingen te zien, inspiraties op te doen, dan uiteindelijk zelf aan de slag voor mijn verjaardag. Vorige week zaterdag naar een taartwinkel in Den Bosch geweest, daar voor €50,- aan beginnersspulletjes ingeslagen. Niet helemaal tevreden en voor het dubbele bedrag ook nog eens op de webshop vanalles besteld... je raakt er meteen verslaafd aan. (en ik had nog niet eens iets gebakken)

Deze week al vroeg begonnen met de eierkoeken, die ingevroren, dan had ik die in ieder geval vast klaar. Ook de koekjes al gemaakt en marsepein gekleurd en donderdag de vlindertjes. Die vlinders waren echt lastig zeg! Was er niet tevreden over, als ik zie wat er hier voor mooie dingen voorbij komen!
Vrijdag nog maar een keer geprobeerd toen ik de vlindertjes aan elkaar moest maken. De 2e keer ging al wat beter (had nog even een nieuwe spuitzak gehaald met een klein spuitmondje, v

2

Re: 17 jaar en mijn eerste cupcakes+mini-kwarktaartjes(+koekjes+eierkoeken

Wauw!!! Die zien er leuk en mooi uit zeg!!!

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

3

wow...wat een productie zeg......en erg leuk geworden allemaal....je cupcakes zijn prachtig.

Zo,ik kan me voorstellen dat je moe was,een mega productie die er heel erg leuk uitziet!!!Zijn die roze cakjes die met kwark???Ziet er erg lekker uit!!!

5

Ziet er leuk uit hoor allemaal

Als het pad der vriendschap niet regelmatig wordt betreden, groeit het dicht.

6 Laatst bewerkt door Diede (24-02-2008 21:29)

Dankje :)
De roze zijn inderdaad die kleine kwarktaartjes.
Het leukste was dat mijn vriendinnen het ook allemaal erg lekker vonden, na de middag vandaag waren er nog maar 2 kwarktaartjes over en voor de rest was alles op!

Dat had ik niet verwacht.. we waren maar met 11 mensen ;)

7

Dat ziet er allemaal lekker en mooi uit!! Ben vooral erg weg van al je cupcakes!!
Die mini kwarktaartjes zien er ook super uit! Mmmm.... misschien wil je met ons delen hoe je die maakt?

8 Laatst bewerkt door Diede (24-02-2008 21:28)

De minikwarktaartjes?

Ik heb een pak gekocht voor kwarktaart en in plaats van in een grote vorm te doen, papieren cakevormpjes in een muffinbakblik te doen en hier de bodem in te doen. Daarna verse aardbeienschijfjes erboven op. En uiteindelijk daarop de kwarkmix. Decoreren met een toef verse slagroom en een aardbeitje. Smullen!

Je moet het wel in een muffinbakblik doen, anders gaat het mis en krijgt het de raarste vormen ;) (ik spreek uit ervaring.. had iets te veel en had dus nog wat extra los gemaakt.. die zagen er niet uit!)

9

ze zijn allemaal prachtig en ze zien er heel lekker uit!

groetjes Charlene

10

Wat heb je een mooie dingen gemaakt.Dat wordt snoepen met al je vriendinnen. Nou dat beloofd wat voor de toekomst.

groetjes van Ann

11

Oooh wat een leuk idee die kleine kwarktaartjes

Je cupcakes zien er ook top uit. Goed gedaan.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

12

Jij bent lekker bezig geweest zeg. Vooral je kwarktaartjes vind ik echt super. Krijg je dat nog een beetje aardig uit het papiertje?

13

WAUW....wat een productie....ziet er prachtig en lekkerrrrrrr uit zeg!!!

Er komen vast nog meer mooie creaties van jou hand...showen...showen hoor!!!

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

Wat een productie. En alles op? Dan was de smaak ook goed. Eer van je werk dus.
En die minikwarktaartjes is een leuk idee.
Probeer weer even bij te komen en dan hopelijk volgende week je taart op het forum. Zal zeker gaan lukken.

Groetjes, Jolanda
Mijn foto's kun je zien op www.mijnalbum.nl/Album=WZ4SGBSA

15

Diede schreef:

De minikwarktaartjes?

Ik heb een pak gekocht voor kwarktaart en in plaats van in een grote vorm te doen, papieren cakevormpjes in een muffinbakblik te doen en hier de bodem in te doen. Daarna verse aardbeienschijfjes erboven op. En uiteindelijk daarop de kwarkmix. Decoreren met een toef verse slagroom en een aardbeitje. Smullen!

Je moet het wel in een muffinbakblik doen, anders gaat het mis en krijgt het de raarste vormen ;) (ik spreek uit ervaring.. had iets te veel en had dus nog wat extra los gemaakt.. die zagen er niet uit!)

Super idee ( en makkelijk) maarre.. heb je het kwark mengsel eerst een beetje op laten stijven voor je het erop doet dan, want ik zie dat het boven de papieren vormpjes uit komt.
Als ik zo'n pak klaarmaak is het altijd nog erg slap als ik het in de taart vorm doe dus boven de vormpjes uit gaat dan niet lukken...
Of stel ik nu een domme vraag??

16

Ziet er toch geweldig lekker uit.
Even een paar nachtjes goed slapen en dan vooral doorgaan.

groetjes,Natasja.

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

17

Wow ze zien er echt lekker uit allemaal!
Weer een verslaafde erbij als ik jou verhaal zo lees! Welkom bij de club!

Groetjes Tweety!

18

Ziet er heerlijk uit!
Die kleine kwarktaartjes ga ik onthouden, wil ik weleens proberen. Al vraag ik me wel hetzlfde af als Cassie :)

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

19

wow zeg, wat een lading gemaakt!!
Maar ontzettend mooi!!

Jessica (die ook mee blijft lezen voor de kwarktaartjes)

20

Dat ziet er allemaal leuk uit!! Die mini kwartaartjes wil ik ook nog steeds een keer gaan maken, Marlies heeft deze ook al eens gemaakt! Ziet er zo leuk uit :)

21

Ziet er heel leuk uit !!
En de kwarktaartjes ....hmmmm....:Y

jammie dat ziet er lekker en leuk uit!

Neem even een kijkje op:
http://joytaart.come2me.nl/

23

Aan iedereen die zich afvraagt hoe het zit met de kwarktaartjes:

Bij mij was het toch stevig genoeg.. als je door een pak mix 500 gram magere kwark en 250 ml slagroom goed doormixt dan wordt het echt stevig. Vooral door de slagroom. Ook doordat je de bakvormpjes in een muffinbakblik stopt zijn ze steviger en kunnen ze ook wat meer houden.

Nog een andere vraag was de eetbaarheid.. dat is wat lastiger. Je krijgt het papiertje er wel af, maar je moet vooral aan de bodem vast houden, ik had een extra dikke bodem gemaakt door nog een extra mix voor kruimelbodem te gebruiken. Maar zo'n kwarktaartje is anders ook goed te eten met een vorkje natuurlijk!

Hopelijk heb ik hiermee iedereen zijn vragen beantwoord. Ik hoor het wel als er nog iets is wat jullie willen weten. Ik ga nu even rondneuzen voor ideetjes qua vulling + taart + bekleding voor dit weekend.. weet nog altijd niet zeker of ik nu al weer wat moet gaan maken.

24

Wat een productie meid!!
Heel erg lekker, ik ga die met kwark ook eens uitproberen!!
Ik ben nl. gek op kwark.

Groetjes Marlies.

25

Tziet er allemaal goed uit,ben benieuwd naar je taart van komend weekend ;)