1

Onderwerp: stapelvraag

Ik heb voor volgend weekend een stapeltaart bestelling. Nu was mijn vraag hoe geef ik dit mee. Verpakken jullie het apart en laten ze het zelf opstapelen. Of geven jullie het als een stapel op goed geluk mee. Zetten jullie de geboetseerde dingen ergens mee vast? Eigenlijk zijn dat een heleboel vragen maar alvast bedankt.

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

2 Laatst bewerkt door Lara M. (23-02-2008 19:29)

Re: stapelvraag

Zelf stapelen kun je niet doen tenzij je een standaard meegeeft waar ze de taarten dus helemaal af op kunnen zetten, normaal bij stapelen (dus zonder standaard) zul je toch nog een randje af moeten werken of bijwerken de dingen die niet mooi zijn of er nog op moeten op het laatst.
Je kunt alles gewoon stapelen hoor en de geboetseerde dingen erop zetten, kleine dingen gewoon plakken, grote poppetjes bovenop kun je met een sat

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

3

Het was alsof je wist dat ik het ging vragen. Super zo een how to. Dat stapelen gaat wel lukken, maar dat vervoer daar houd ik een hard hoofd in. (ik weet ook voor wie ik hem maak)

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

4

super how-to! maar even gelijk de vraag ... mag je de deuvels wel gebruiken in een taart?

Groetjes Tweety!

5 Laatst bewerkt door mascha (24-02-2008 01:19)

Tweety1974 schreef:

super how-to! maar even gelijk de vraag ... mag je de deuvels wel gebruiken in een taart?

Ik vermeld het er altijd wel bij, zodat ze niet voor verrassingen komen te staan ;) Op de taartenbeurs in oktober (toch?) werd gezegd dat het officieel niet mag bij wedstrijden in Nederland geloof ik, maar hier is al eerder een discussie over geweest. Het 'mag' wel gewoon hoor, maar ik weet niet wat je bedoelt met mogen eigenlijk? Misschien bedoel je heel wat anders ;)

Oh ja, en dat is ook de reden waarom ik geen stokjes van de bouwmarkt ofzo gebruik, maar stokjes die gemaakt zijn om met eten in aanraking te komen (zoals lollliestokjes of iets dergelijks)

Mijn website: Presentaart

6

Tweety1974 schreef:

Hoi Tweety, ik weet niet wat je bedoelt, misschien of het voedselveilig is de deuvels? Daarom hebben we er ook bijgezet of de "officiele" dowels van Wilton of de dikke (voedselveilige) lolliestokjes van de webshop (of Sligro), je kunt ook dikke maisprikkers nemen.
Voor wedstrijden in Nederland blijkt het niet te mogen, althans volgens de officiele patisserie hier maar dan zijn ook wel andere taarten dan de marsepeinen/fondant versies die wij maken, die zijn toch echt op Engeland en de VS gebaseerd.
Zoals je ook al kunt lezen in de how-to heb ik het aantal dowels ook gebaseerd op een bakboek/schema uit de VS (van Liz Hansen, Whimsical Bakehouse).

Sukses met het stapelen! :-)

7

Mijn fout :o .. ik heb natuurlijk alles niet goed gelezen op de how-to en eigenlijk te lang naar de fotos gekeken :o
Inderdaad was mijn vraag over voedselveilig stokken. Ik was daar gewoon benieuwd naar ook n.a.v. de wedstrijd van vorige jaar bij T&T.

Als je een stapeltaart maak en dit meegeeft aan een klant - hoe geef je die dan mee? Want het past dan niet in de normale dozen. Of verhoog je de doos met sate prikkers?
Of gewoon alles in cellofaan verpakken en meegeven?
Sorry voor de vragen .. ben echt een leek met stapeltaarten.

Groetjes Tweety!

8

Tweety1974 schreef:

Als je een stapeltaart maak en dit meegeeft aan een klant - hoe geef je die dan mee? Want het past dan niet in de normale dozen. Of verhoog je de doos met sate prikkers?
Of gewoon alles in cellofaan verpakken en meegeven?
Sorry voor de vragen .. ben echt een leek met stapeltaarten.

Hoi Tweety, als het een stapel is die maar 2 hoog is dan zet ik hem in een onderdoos zodat je hem makkelijk kunt tillen en dan transparante folie eromheen en bovenin een grote strik ;) :-) Drie hoog zal ook wel lukken het het folie denk ik zo.
Maar je kunt voor 2 hoog ook de doos verhogen, ik doe er dan gewoon karton (uit de boekhandel) in de doos en daarbovenop de deksel van de doos.

Voor een taart van 4 hoog zoals ik een keer had paste dat echt allemaal niet en heb ik de taart gewoon zo in een onderdoos meegegeven.

Sukses!!