1

Onderwerp: Hoe lang moet het drogen?

Ik had bloemen gemaakt voor op een taart en toen in bolvormpjes laten drogen zodat het niet van die platte bloemen werden.
Waarschijnlijk te kort laten drogen want toen ik ze vanmorgen op de taart gezet had vielen er langzaam wat bloemblaadjes naar beneden.... jammer!!
Gelukkig had ik er meer, maar vroeg me nu gewoon af hoe lang je zoiets moet laten harden, zonder dat het keihard word zodat het bijna niet meer te eten is?
Of moet er voor zoiets tylose door? Maarja als je dan iets te veel uit rolt, kun je dat niet meer bewaren, of wel?
op de foto kun je zien dat de een paar blaadjes naar beneden zakten en af braken.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UJRVEM3C.jpg

2

Re: Hoe lang moet het drogen?

Welke fondant had je gebruikt?

Ik heb ervaren dat die nieuwe (satinice) snel brokkelt bij het maken van bloemen. :S

3

Nathalie schreef:

Welke fondant had je gebruikt?

Ik heb ervaren dat die nieuwe (satinice) snel brokkelt bij het maken van bloemen. :S

Het was Pettinice

4

Hoi Cassie voor bloemen etc die zo drogen gebruik ik wel tylose in de fondant, dat wordt het toch wat steviger. Gewone fondant, althans is mijn ervaring, breek toch sneller met fijne dingetjes zoals hier de bloemblaadjes.
Sukses met de volgende! :-)

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

5

Lara M. schreef:

Hoi Cassie voor bloemen etc die zo drogen gebruik ik wel tylose in de fondant, dat wordt het toch wat steviger. Gewone fondant, althans is mijn ervaring, breek toch sneller met fijne dingetjes zoals hier de bloemblaadjes.
Sukses met de volgende! :-)

Dank je ! Dan ga ik dat van de week toch eens proberen!