1

Onderwerp: Kokos??

Hallo allemaal! Ik had een vraagje, ik zag dat we nog een blikje kokosmelk in de koelkast hadden staan. Weet iemand of ik hier ook iets mee kan doen??

Groetjes!

2

Re: Kokos??

ik heb ook nog een flesje kokosmelk, dus ik kijk ffe mee!

taart taart en nog eens.....taart!

3

Lekker met wat rum en ananassap, Pina Colada.
haha
Ik kijk ook even mee

Groetjes

4

weet niet of het wat is maar klinkt lekker, heb hem bij de kerckhem.com vandaan :
limoen-frambozen taart

Ingredi

mijn taarten? zie: http://www.jouwtaart.nl/profile/DebbyvanVliet
groetjes debby

jazeker....kokoskoekjes!! Ik zou zeggen; effe googlen of in een bakboek zoeken op kokoskoekies :)

Groetjes, Marleen

6

ik heb volgens mij ookwel eens gelezen dat ze die ongeopend in een pan met water laten koken voor een paar uur vlgens mij en dat het dan carameliseert dacht ik.

zou je even moeten zoeken met de zoekfunctie

7

Ik vrees dat Marleen in de war is met gecondenseerde melk, ik denk eerlijk gezegd niet dat dit werkt met kokosmelk. Maar misschien vergis ik me weer?

Maar goed, ik heb nog wel een lekker idee. Wie houdt er hier van Bounty? Dan stel ik het volgende voor: chocokapsel bakken, vullen met eerst een laagje gesmolten chocola, kokos erover en daarbovenop een laag kokosbavarois. Herhalen....

Kokosbavarois

100 ml kokosmelk
250 ml slagroom
1 vanillestokje, opengesneden
45 gram kristalsuiker
3 blaadjes gelatine

Snij het vanillestokje in de lengte worden open. Voeg 100 ml slagroom toe en laat dit 20 minuten trekken. Klop de resterende 150 ml room samen met de suiker op tot yoghurt dikte en zet de koel tot deze verwerkt gaat worden. Week de gelatine. Controleer de smaak van de vanilleroom, zo nodig langer laten trekken. Zodra de smaak goed is, de room aanvullen tot 100 ml en aan de kook brengen. Zodra de room kookt, de uitgeknepen gelatine toevoegen en tegen de kook aan brengen. Giet het roommengsel door een zeef bij de kokosmelk, goed mengen en koud laten worden op ijswater. Zodra het mengsel koud is, behoedzaam de slagroom erdoor spatelen.

Dit recept verdubbelen als je het wilt serveren als dessert.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

8

hmmmmmm ja denk inderdaad dat ik daar dan mee in de war ben geweest, sorry !

die kokosbavarois ga ik zeker proberen, heb een man die gek is van alles wat met kokos en ananas te maken heeft

9 Laatst bewerkt door Marshmellow (24-02-2008 23:38)

Oe allemaal leuke en lekkere idee

Kokosmelk?
In de pandan cake!! Yum!

11

kokos melk is lekker in een heerlijke sappige kokos taart die ik zelf samengesteld heb:D

400 gr boter kamertemperatuur
400 gr suiker
met de mixer wit kloppen

8 eieren
een voor een toevoegen bij de botermix

2 tl bakpoeder
400 gr bloem
mengen en beetje bij beetje bij mengsel voegen (kan gewoon met de mixer)

165 ml kokosmelk (klein blikje)
200 gr gemalen kokos

als laatste bij mengsel voegen.

Bakvorm (recept is genoeg voor een hoge ronde vorm van Wilton 10 inch) in vetten en bodem met bakpapier bekleden en ook invetten.

op 150 graden midden in de oven ca 1 1/2 tot 2 uur.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no