1

Onderwerp: vraag cupcakes

Ik heb wat vragen na mijn eerste keer cupcakes bakken

- hoe vol vullen jullie de vormpjes om er mooie cupcakes van te krijgen die tot aan de rand komen en dus niet eronder blijven (dat had ik bij een paar en dat is toch minder mooi)

- hoe krijgen jullie de cupcakes mooi plat ipv dat ze net als muffins met een topje rijzen?

- vullen jullie ze cupcakes nog en zo ja hoe?

- hoe zorg je ervoor dat de print van de cupcake vormpjes duidelijk zichtbaar blijven?

2

Re: vraag cupcakes

Nog geen antwoorden op dit topic? Daarom smijt ik hem nog even ondere de aand8 omdat ik ook met dat soort vragen zit. Wil binnenkort mij ook verdiepen in de cupcakes voor traktatie voor mijn neefje op school.
'k zit ook met de vraag hoe jullie de cupcakes vullen na het bakken? Gelijk in het papiertje bakken? En ook hoe vol vanzelf.
Wie kan hier nog wat uitleg over geven?

Groet van Marianne

3

Voor het vullen: iets hoger vullen, dan komt het ook hoger in het cupje.
Voor het plat maken: direct na het bakken leg ik er een (glazen) snijplank op.
Vullen doe ik niet, maar ik las pas dat Nathalie de cupcakes met een appelboor te lijf ging, slim :Y
Om de printjes duidelijk te laten blijven kun je dubbele baking cups gebruiken, witte in mooie bijvoorbeeld :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Sommige mensen vullen de baking cups met behulp van een spuitzak, zelf doe ik het met twee lepels. Omdat ik graag wil dat ze allemaal even vol zitten, weeg ik iedere cupcake. Daardoor weet ik nu ook ongeveer hoe zwaar ze moeten zijn om ze onder de rand te hebben, er net iets boven of echt met een bol erop (dit verschilt natuurlijk per recept: hoeveelheid beslag/andere toevoegingen).

Ik vul mijn cupcakes door met een appelboor een gat te maken tot net boven de bodem, vulling erin en dat gebruik ik het dakje van de cake die uit het gat kwam, om het gat weer af te sluiten. Is het nog te volgen?

Lekkere combi om te vullen naast natuurlijk bbr en of jam, is vind ik lemon curd (zie recepten) en merengueschuim weer bovenop de cupcake. Of cupcake met sinaasappelcreme (zie recepten) en dan chocolade ganache er bovenop. Kan nog wel een poosje doorgaan geloof ik... ;)

>>> NIEUW: Zoetekoek heette voorheen Supermuis!!!