1

Onderwerp: aaahhhh, biscuitdeeg

Hoi,

Vandaag voor het eerst met biscuitdeeg gewerkt. Mij een ongeluk geklopt en gemixed. Daarom is zo'n keukenapparaat handig.
De mix de oven in en wachten maar. Tot mijn vreugde kwam de taart mooi naar boven, maarrrrrr er zit een enorme bult op. Een kant stijgt tot ongekende hoogte, tja wat moet ik hier nu mee.

Voor het eerst gepuzzeld, een heeeeel simpele vis. Je moet toch ergens beginnen. Ik weet dat ik het kapsel om moet draaien, maarja wat nu???? Hopelijk kan ik de bult eraf snijden...

Groetjes Veronique

2

Re: aaahhhh, biscuitdeeg

ik zou de bult eraf snijden, werkt denk ik ook wat prettiger. Het is toch de onderkant als het omgedraaid is.

Groetjes

3

eerst omdraaien, (bult naar beneden) en zachtjes met een plankje plat drukken. Niet te hard drukken he?

Groetjes Tweety!

4

Hallo,

Bedankt voor de tips. Bij het afkoelen is de enorme bult wat geslonken. Ik kan hem dus op de kop storten en zacht aandrukken.
Marsepein er overheen en dan de vis. Heel simpel, maar vast lekker en mooi.

Groetjes Veronique

5

Ik had in het begin ook bulten op m'n taart :mad:

Nu doe ik het zo: als ik het beslag in mijn bakvorm heb gedaan,zorg ik er altijd voor dat het beslag in het midden iets lager is dan de randen (opstaande randen),maar natuurlijk de overgang gladstrijken (spatel).
Het gaat goed zo.En,inderdaad taart omdraaien en dan komt het platter.
Altijd de onderkant als bovenkant gebruiken,is lekker strak ;)
Succes