26

Re: Probeersel: gespoten chocoladebloemen

jeetje wat een goed idee zeg....

Ik vind de icing bloemen nl wel grappig maar niet lekker, dus dit is zeker een heel goed alternatief....

Ik sluit me aan bij de rest: tell me more, tell me more, tell me more!

greetsz KiT

er is altijd wel een reden voor taart

27

Oooooh....wauw...wat een :thumb: idee....dit gaan we onthouden :Y...hi hi hi hi hi...

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

28

Sir Kneighf schreef:

Maar water bij de chocolade? Ik dacht dat dat nooit mocht.. of geldt dit alleen voor witte chocolade?

Dit geldt alleen als je je chocolade dikker wilt maken, dus anders absoluut niet doen hoor! Het kan trouwens bij elke kleur. Zo kan je ook mooie randje rond je taart spuiten.

dutchdecorator schreef:

wat leuk dat je dit hebt ontdekt heel erg leuk ook dat ik de vruchten van mijn workshop zo goed gebruikt zie!!

Absoluut ere wie ere toekomt, jij hebt mij de fijne kneepjes van het spuiten geleerd!!

dutchdecorator schreef:

waarom stolt de chocla bij jouw niet tijdens het werken?????

Eeeh kweet niet. Ik ben 3 kwartier bezig geweest en het bleef heel mooi zacht. Warme handen zal ook wel schelen ;)

blackangel schreef:

hoe heb je dat gedaan?? witte chocolade gesmolten met een beetje water en kleurstof??

Ja de chocolade au bien marie gesmolten en toen een druppel kleurstof erbij en dan water per druppel totdat de juiste dikte is bereikt.

Naära schreef:

Ben wel benieuwd hoe je de chocolade zo mooi gekleurd hebt.

Er zit per kleur 1 druppel kleurstof in. Het paars is van wilton en dan de paasset en het oranje/geel is een flesje van Spectrum.

[quote=natasja147
]Ging toch wel makkelijk he?
Anders zou je er niet aan begonnen zijn, denk ik dan maar.

Nou inderdaad, het ging gemakkelijker als dat ik had verwacht.

blackangel schreef:

geen zin om een howto te doen??

Dat ga ik de volgende keer doen voor jullie. Wel nog even geduld hebben hoor, moet eerst even mijn nek wat rust geven, want daar voel ik het toch wel.

En inderdaaad hoe leuk icing bloemen ook zijn (ook om te maken), echt lekker zijn ze niet, mijn persoonlijke mening. Gisteren kreeg ik ineens een brainwave en dacht h

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl