1

Onderwerp: Kan iemand mij een tip geven over uitstekers?

Zit op de shop nu en wil wat bestellen...

Wat heb jezelf als handig erfaren....? een heel set of toch de ejector plus alle topjes???

ik zie namelijk een flowermaking set die 29.95 is... handig of toch voor t zelde bedrag andere???

alvast bedankt dames

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

2

Re: Kan iemand mij een tip geven over uitstekers?

Ik heb zelf omdat ik dus net begonnen ben met bakken en decoreren de Flower set van Wilton gekocht. Het is een goede beginnersset, die ik zeker zou aanraden. Je hebt een behoorlijk aantal verschillende uitstekers, zowel bloemen als wat bladeren. Hiermee rozen, narcissen, tulpen, lelietjesvandalen, margrieten etc. maken. Daarnaast zit er een houten rolstok en twee houten modelling tools bij, een boek met voorbeelden, mapje om tijdelijk uitgestoken fondant tussen te leggen en twee verschillende soorten flower mats (om op uit te rollen of modelleren). Voordelen zijn variatie en prijs. Een klein nadeel is dat ik zelf vond dat ik toch een iets uitgebreider scala aan modelling tools wilde hebben, en die heb ik later er dus bij gekocht.

>>> NIEUW: Zoetekoek heette voorheen Supermuis!!!

3

Kun je deze set ook gebruiken om marsepein bloemetjes te maken? Of is het alleen geschikt voor gum paste, zoals op de kaft van het boek staat?

Groetjes, Marielle

4

Je kan de uitstekers natuurlijk ook voor marsepein gebruiken, waar je dan wel het beste (behoorlijk veel) tylose aan toe moet voegen, om te zorgen dat het hard genoeg wordt om te bewerken. Misschien zijn hele delicate werkjes niet mogelijk - maar ik heb daar zelf niet genoeg met alleen marsepein gewerkt om daar echt uitsluitsel over te kunnen geven.

Toen ik deze set heb gekocht, heb ik een pakje Ballina Gum Paste erbij gekocht om te oefenen. Het werkt heel goed, smaakt lekker maar is relatief gezien wel duur. Alleen fondant (Bakels) vind ik niet zo lekker, maar half fondant met half marsepein met wat tylose werkt erg goed. Al is en blijft het natuurlijk wel een kwestie van veel oefenen, want mijn eerste rozen zagen er echt niet uit.

>>> NIEUW: Zoetekoek heette voorheen Supermuis!!!