1 Laatst bewerkt door mlensink (18-02-2008 21:52)

Onderwerp: een fles maken..

Ik dacht, dat doe ik wil even. Eeen collega vroeg woensdag of het te vroeg was om voor zaterdag een fles wijn "taart" te maken. Ik dacht meteen "ach, das leuk. nog nooit gedaan." Nou vrijdag avond wou ik haar bellen om te vertellen dat ze maar naar de hema moest gaan voor een taart, want ik zou hem toch zo weg willen gooien. Wat een verschrikking. Ik heb hem wel op een leuke manier gevuld met chipolata vulling (op verzoek)

ik heb allemaal plakjes ronde cake op elkaar gestapeld, en om en om er een gat uit gehaald.
http://taartenwebsite.nl/fotopagina/080%20mislukte%20fles%20wordt%20paashaas/index.php?image=100_6757.JPG&number=1&total=4&indexalbum=0

Daarna gevuld , en weer een laag erop etc http://taartenwebsite.nl/fotopagina/080%20mislukte%20fles%20wordt%20paashaas/index.php?image=100_6758.JPG&number=2&total=4&indexalbum=0

Maar ik kreeg er niet echt een mooie fles van. wellicht moest ik de overgang van de fles naar de hals niet zo geleidelijk laten over lopen, maar veel snijden kon ik niet meer vanwege de vulling. Ik heb de cake versierd waarna het net een rakket leek, of een reuze zetpil. Toch vond ik het zonde om weg te gooien dus dan maar de marsepein eraf halen, opnieuw afsmeren en in de vriezer bewaren voor een helder idee.

De volgende dag had ik visite vanwege mijn verjaardag dus ik denk, vraag hun om advies. Waarop mijn vader meteen verteld dat hij er wel een chocolade paashaas in ziet. En dat vind ik ook wel een leuk idee.

Dit is het resultaat geworden..... http://taartenwebsite.nl/fotopagina/080%20mislukte%20fles%20wordt%20paashaas/thumbnails/100_6766_thumb.jpg\

Mijn moeder zei meteen "die fles gaan we nog een keer oefenen" en ik wil het eigenlijk nooooiit meer over doen.

2

Re: een fles maken..

Nou ondanks alles een hele mooie, te gekke paashaas, haha
Ik vind hem Super!!

Groetjes Marlies.

3

Aaah die is leuk geworden! Gave paashaas :D
En ach, de volgende fles daarbij vul je hals gewoon niet! Je hebt een leuke manier gebruikt van vullen vind ik!

4

maar die paashaas is super!!!
enne..probeer die flessen how to eens van het forum...

5

super leuke paashaas!

Groetjes Tweety!

Wat een originele taart. Ik vind hem onwijs leuk.

Groetjes, Jolanda
Mijn foto's kun je zien op www.mijnalbum.nl/Album=WZ4SGBSA

7

Ik vind hem superrrr!!

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

gave paashaas!

9

Hahaha, wat een onwijs leuke paashaas!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

10 Laatst bewerkt door Lynneke (19-02-2008 11:50)

Ik vind het een leuke paashaas geworden!
En de manier van vullen vind ik echt goed bedacht, dat ga ik onthouden!!!
De flessen how to de volgende keer erbij gebruiken is denk ik wel handig ;)
<-- zie mijn avatar :)

groetjes Crystal
Mijn taarten zien? -->Crystal's creaties

11

hahahaha...wat een super paashaas..je manier van vullen is inderdaad heel leuk.....

groetjes Saskia
www.taartenmeer.nl

12

Whaaaahaaaahaaaa.....wat een leuke paashaas is dat geworden....dat heeft je vader goed gezien...

En wat een top idee om het zo te vullen....

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

13

Wat heb ik moeten lachen om de manier waarop je schrijft, zoo grappig.
Wel frustrerend dat de fles niet is gelukt, maar  e haas is erg leuk geworden, goed idee trouwens om een ander even te laten kijken naar wat zij erin zien.

groetjes Roos

14

Sweetgirl schreef:

maar die paashaas is super!!!
enne..probeer die flessen how to eens van het forum...

die howto van het forum is een liggende fles, en zij wou graag een staande fles. Hij zal de volgende keer ook wel lukken, als ik de hals niet zo laat overlopen en idd niet zal vullen. De howto heb ik overigens wel gebruikt hoor, toen ik deze paashaas ging maken heb ik even snel volgens de howto een liggende fles gemaakt. Zo ging ze dus alsnog naar huis met haar fles wijn (en een paashaas)

15

Wat mooi gedaan. Ziet er heel leuk uit!

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."