1

Onderwerp: koekjesdeeg bewaren?

Hier even een vraagje voor de koekjesexperts. Ik heb net van het Peggy Porschen recept koekjes gemaakt, maar ik heb nog wel wat deeg over (niet alles past op 1 bakplaat in mijn kleine oventje). Kan ik dat deeg nog een dagje bewaren en dan morgen nog meer koekjes bakken? Ik heb nu niet zo heel veel tijd meer.... Of kan dat niet, vanwege het rauwe ei die erdoorheen zit? Moet ik het dan morgen (als het bewaard kan worden) eerst even op temperatuur laten komen, want ik kan me zo voorstellen dat het na een nacht in de koelkast niet goed kneedbaar meer is???

2

Re: koekjesdeeg bewaren?

Tuurlijk kan dat, als je het goed verpakt (plasticfolie bijvoorbeeld).
Even op temperatuur laten komen en dan uitrollen, uitrollen kan al best snel omdat het deeg daardoor nog sneller verwerkbaar wordt ;)

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

3

en natuurlijk kan je het ook even invriezen als je het een stuk later zou willen gebruiken! ;)

4

Hoeveel dagen kan je het eigenlijk bewaren in de koelkast? Want een enkele dag kan dan wel, maar verder?

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

5

Ik maak mijn koekjesdeeg altijd een dag van te voren. Dan heeft de boter zeker de tijd gehad om terug op te stijven. Ik heb het ook al wel eens 2 dagen van te voren gemaakt wegens tijdgebrek, ik heb geen enkel verschil geproefd.

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

Ik heb laatst ook koekjesdeeg ingevroren en een paar weken later weer gebruikt!
Ging hartstikke goed!!

7

Hallo, nou ik heb het deeg even een nachtje in de koelkast bewaard en vandaag de rest gebakken. Ging goed! Invriezen is een goede tip, die ga ik onthouden. Handig!!!! Dank jullie wel allemaal. ; )