1

Onderwerp: zilver

Hallo,
Ik heb ooit een gouden taart gemaakt d.m.v. goudpoeder dusten op MMF. Hi zag er heel mooi uit maar.....Wat een werk zeg! Dus heb ik vandaag zitten kijken of dat niet iets makkelijker zou kunnen, want ik moet nu voor iemand anders een zilveren taart maken.
Ik heb heel veel op deze site gevonden over verven met een mengsel van poeder met wat alcohol. En dat lijkt me inderdaad wat makkelijker werken. Maar nu was ik toch benieuwd of er iemand ervaring heeft met airbrushen met zo'n mengsel.

Gr. Mariska.

Re: zilver

tip tip tip er bestaan ook spuitbussen goud en zilver!!!!

vooral handig voor grote oppervlakken.

Ik weet helaas niet waar maar probeer even de meest ganbare (web) winkels zou ik zeggen!!!

Succes.

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

3

Saskia, je loopt achter, onze eigen beroemde hebshop heeft ze...
Mare... alleen niet in zilver....

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Hanos heeft spuitbussen zilver. Maar wel reteduur :(

Er zijn hier op het forum vast wel mensen met airbrush ervaring. Grobbelia in ieder geval, maar of zij ooit zilver heeft ge-air-brusht weet ik niet hoor.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Ik heb pas nog een zilveren hart gemaakt gewoon met lichtgrijze fondant en zilver bepoederd, zonder alcohol. Ging prima. (maar dat vroeg je niet ;))

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Die spuitbussen vind ik inderdaad ook erg duur. Dan maar verven. En als ik eens tijd heb probeer ik het met de airbrush. Ik laat dan wel weten hoe dat is gelukt.

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Groetjes
Maris.

7

Ik haak hier even op in, ben laatst aan het stoeien geweest met dat poeder. Maar vraag me af welk soort poeder ik nodig heb om te kunnen dusten..zoals jullie dat noemen, ben erg benieuwd wat jullie mij te vertellen hebben hierover.

8

Ik heb nu het poeder 'SK food dust' van de webshop besteld. Dus dat ga ik binnenkort proberen.
Voor die gouden taart heb ik poeder van het merk 'Edible Lustre' van een zaak in R'dam gebruikt. Ik heb het met een kwast uitgeveegd over geel gekleurd MMF. Het was een erg leuk effect. Een goudklomp met gouden (choco-)munten voor iemand die altijd als "geldwolf" wordt bestempeld. Maar het was zoals ik al eerder zei een heel karwei.

groetjes weer,
Maris

9

Ik heb inderdaad met de silver dust van SK gepoederd; zachte kwast en draaiende bewegingen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag