1

Onderwerp: Ik stel me ook dan maar netjes voor:

Hoi,

Vrouw van 32 jaar, Noorse, Woon in NoordNoorwegen met mijn Nederlandse man en 3 kinderen van 4, 3, en 1 jaar, hond EN kat haha.

Ik bak al heel lang maar sinds kort ook voor anderen.

Omdat de spullen in Noorwegen zo duur zijn en er niet veel paginas zijn als dit ben ik hier terechtgekomen.

Ik heb mijn eigen bedrijf en bak dus taarten alleen in mijn vrije tijd. Maar hier in Noorwegen werken we maar tot 1530 en is de familie klaar met avondeten al om 1630 dus er is tijd genoeg voor maken van leuke taarten...

Ik hoop dat ik, ook al woon ik ver weg....toch wat leuke mensen met dezelfde interessen zal ontmoeten...

EN lieve mensen let niet op mijn nederlands die is soms heeeel beroerd.
Zo mijn excuses als ik niet duidelijk ben in mijn vragen...

Groetjes en vi snakkes ! (noors voor we zullen met elkaar babbelen...)

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

2

Re: Ik stel me ook dan maar netjes voor:

Welkom ier op het forum! gezellig hoor een Noorse op het Forum!
Ben antuurlijk erg benieuwd naar je taarten die je gemaakt hebt, dus post ze maar in de taartenparade hoor!
Je nederlands is overigens harstikke goed hoor! ;)

3 Laatst bewerkt door corina (19-02-2008 09:44)

Welkom, er zitten meer mensen uit noorwegen op de site. Klik bij zoeken Noorwegen maar eens in. Misschien wonen ze in de buurt ;)

Welkom op de site, wat relaxt dat iedereen bij jullie in Noorwegen zo vroeg klaar is met werken en zo heb je een lekkere lange avond dus met taarten word het bij jouw vast geen nachtwerk...enne je nederlands is toch prima!

Anke

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

5 Laatst bewerkt door dutchdecorator (20-02-2008 10:17)

Hoi HOi,

nou dat nederlands is gewoon super!!!!!
het wordt hier steeds internationaler.... leuk!!!!!

ik hoop dat jullie een groot huis hebben want we komen natuurlijk allemaal langs he dat snap je wel!

als jullie zo vroeg eten haal je het dan tot de volgende ochtend of eet je later nog een keer of staan jullie heeeeeeel vroeg op????
ben helemaal niet nieuwsgierig hoor!

Groet,
Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

6

HAHA bedankt voor de leuke berichten ...

We eten inderdaad nog een keer op de avond voor t slapen gaan...zo rond 20.00

Het lekkerste met stoppen zo vroeg is dat ik samen met mijn man Niek wel veel van de kinderen zien...ze zijn natuurlijk de hele dag in de chrece en we vinden t lekker om toch 4 uur aan t einde van de dag te hebben.

Als er tijd is gaan we 2 of 3 keer in de week zwemmen...ik ben ook zwemlerares bij de plaatselijke zwemclub..

En de wekker Saskia die gaat om 530 als de hond Bella ( die trouwens een golden is) blaft en naar buiten wil....

zo zo 5.30 nou dan denk ik er nog even over na voordat ik de auto vollaad om te komen logeren hoor!!!!!

groet,

saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

8

Hoi welkom bij ons gezellige forum. Aan je nederlands is niks op te merken hoor. ;)

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

9

Hoi Anne Brith,

Welkom op het forum! Leuk een Noorse erbij. Ik heb zelf 2 jaar in Noorwegen gewoond heeeeel lang geleden (bijna 30 jaar), en het blijft leuk om iets uit het hoge noorden te horen. En eh... jouw Nederlands is beter dan mijn Noors hoor!

Heel veel bakplezier en hopelijk post je eens een lekker Noors taarten recept. Die van Verdens Beste ofzo.... :9

Groetjes,
Annelies

10

He lievejente ik dacht al de 1e keer toen ik je naam zag dat je toch iets had met noorwegen....hehe

waar heb je gewoond?

11

Hoi Anne Brith,

Ik heb in Lindås gewoond (bij Bergen) van mijn 6e tot mijn 8e jaar (ik ben nu 35, lang geleden dus). We gaan nog regelmatig naar Noorwegen op vakantie en ik werk bij een Noors bedrijf (Det Norske Veritas), dus ik heb nog een aardige band met Noorwegen.

Ik ben nog nooit in Noord-Noorwegen geweest, maar dat staat nog wel op mijn verlanglijstje. Waar wonen jullie?

Mijn ene dochter heet Jente en de andere Lieve vandaar mijn naam "Lievejente". Wel raar als we in Noorwegen zijn en je moet vertellen dat je dochter meisje heet :lol:
Maar goed, hier in Holland klinkt het wel leuk :)

Groetjes weer....

Annelies

12

ååå wat een leuke namen....dacht dat jezelf een lievejante was...35 is toch geen leeftijd hehe ben zelf 32 en voel me zoooo jong nog hehe.

We wonen in Mosjøen dat is 1 uur van de poolcircle...en vermaken ons prima hier.

De winters zijn lang maar we hebben genoeg te doen met 3 kids...nieuw huis...hond en kat...

Het leven is dus relaxed hier maar ik verlang soms wel naar Nederland maar moet dat natuurlijk niet te vaak zeggen tegen mijn man hehe vandaag hebben we nasi gegeten met satesaus uit nederland heerlijk...

13

Ik ben natuuuuurlijk ook een lieve jente ha ha en ik voel me ondanks de 35 ook nog een meisje :P

He grappig, ik heb een kennis in Oslo die oorspronkelijk uit Mosjøen komen. Ik weet niet hoe groot Mosjøen is, maar hij heet Rune Moen. Misschien een bekende/bekende familie?

Ik kan me een beetje voorstellen dat je soms naar Nederland verlangt, maar ik kan me nog meer voorstellen dat het heerlijk relaxed is om in Noorwegen te wonen. Ik heb het daar altijd prima naar mijn zin gehad. Voor kinderen is het natuurlijk helemaal geweldig, dus volgens mij is het daar de beste plek waar je je kinderen kunt opvoeden.
Heb je zelf ook in Nederland gewoond? (aan je nederlands te merken wel) Waar?

14

Wauw, ik vind je Nederlands echt heel erg goed hoor! Ik ben zelf Nederlandse en woon in Amsterdam en ga met veel expats om, maar die doen je dit niet na. Wat verlaat hartelijk welkom, ik ben hier zelf ook nog redelijk nieuw. Ik ben recentelijk begonnen met taarten, cupcakes en koekjes te bakken. Leuk hoor om zo meer te horen over Noorwegen.

>>> NIEUW: Zoetekoek heette voorheen Supermuis!!!

Hoi Anne Brith,

Wat leuk een medeforummer uit Noorwegen. Ik ben nederlandse maar woon sinds vorig jaar april in Noorwegen. Ik woon met mijn gezin in de buurt van Bergen en we hebben een nærbutikk overgenomen. Ben daar dus ook druk mee, maar daarnaast probeer ik ook de nodige taarten te verkopen.
Ik hoop dat ik zo goed noors ga spreken en schrijven zoals jij nederlands schrijft.  Op de cursussen leren we bokmål en hier spreken ze nynorsk. Dat is dus een beetje lastig.
Ik heb onlangs ook wat besteld bij de webshop en ben uiteindelijk erg duur uitgekomen. Natuurlijk de verzendkosten, maar ik kreeg ook nog een rekening van de toll. In april gaan we naar Nederland en dan zal ik zelf wat mee terug nemen in de bagage.
Als je het leuk vind mag je me altijd een mailtje sturen.

Groetjes, Jolanda
Mijn foto's kun je zien op www.mijnalbum.nl/Album=WZ4SGBSA

16

Beter laat dan nooit: welkom op dit uiterst verslavende forum!
We hebben al wat heen en weer geschreven in topics, maar ik had je voorstel-topic blijkbaar gemist :o

Ik dacht eigenlijk dat je nederlandse was, die al zo lang in het buitenland woont dat ze de nederlandse taal een h

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

17

Jolanda Norsk schreef:

Hoi Anne Brith,

Wat leuk een medeforummer uit Noorwegen. Ik ben nederlandse maar woon sinds vorig jaar april in Noorwegen. Ik woon met mijn gezin in de buurt van Bergen en we hebben een nærbutikk overgenomen. Ben daar dus ook druk mee, maar daarnaast probeer ik ook de nodige taarten te verkopen.
Ik hoop dat ik zo goed noors ga spreken en schrijven zoals jij nederlands schrijft.  Op de cursussen leren we bokmål en hier spreken ze nynorsk. Dat is dus een beetje lastig.
Ik heb onlangs ook wat besteld bij de webshop en ben uiteindelijk erg duur uitgekomen. Natuurlijk de verzendkosten, maar ik kreeg ook nog een rekening van de toll. In april gaan we naar Nederland en dan zal ik zelf wat mee terug nemen in de bagage.
Als je het leuk vind mag je me altijd een mailtje sturen.

ok leuk om te horen....

hmmm die toll ben ik niet zo blij mee...hab net voor 300 euro bestelt...hoop dat t gaat lukken...

18

H

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

19

Inge schreef:

H

20

Vergeet eigenlijk te vertellen dat ik in Amstelveen 9 jaar heb gewoond...en mijn man zijn gehele familie uit Zwolle...of regio zwolle komt...hehe...

Inge,

Ik zal je zeker een mailtje sturen. Dank je wel dat jullie dit willen uitzoeken.
Vond het ook erg vreemd.

Groetjes, Jolanda
Mijn foto's kun je zien op www.mijnalbum.nl/Album=WZ4SGBSA

22

Ik reageer een beetje erg laat op jouw voorstel-praatje, maar ik werd nou toch wel erg nieuwsgierig hoe het zat met jouw Noors-Nederlands! Ook ik vind dat je heeeel goed Nederlands schrijft hoor! Er zijn zat mensen die het je niet nadoen, al wonen ze hier levenslang (Het blijft ook een moeilijke taal, met al die fijne uitzionderingen!)

Ik ben ook meerdere keren in Noorwegen geweest, maar nog nooit zo hoog als jij zit! Heb ook nog een jaar een cursus Noors gedaan, erg leuk! Ik vind het een prachtig land, weet alleen niet of ik de lange (lees donkere) winters zou trekken.

Afijn, dat je heel veel plezier hebt op dit forum, heb ik al in de gaten (kom je vaak genoeg "tegen" =D ) dus wens ik je alleen een prettige voortzetting!

Je hart fluitsert, luister goed!

23

Irma schreef:

Ik reageer een beetje erg laat op jouw voorstel-praatje, maar ik werd nou toch wel erg nieuwsgierig hoe het zat met jouw Noors-Nederlands! Ook ik vind dat je heeeel goed Nederlands schrijft hoor! Er zijn zat mensen die het je niet nadoen, al wonen ze hier levenslang (Het blijft ook een moeilijke taal, met al die fijne uitzionderingen!)

Ik ben ook meerdere keren in Noorwegen geweest, maar nog nooit zo hoog als jij zit! Heb ook nog een jaar een cursus Noors gedaan, erg leuk! Ik vind het een prachtig land, weet alleen niet of ik de lange (lees donkere) winters zou trekken.

Afijn, dat je heel veel plezier hebt op dit forum, heb ik al in de gaten (kom je vaak genoeg "tegen" =D ) dus wens ik je alleen een prettige voortzetting!

Hoi Irma

Ik heb het erg naar mijn zin hier inderdaad...hehe ik bak zoveel op moment dat mijn lieve man helemaal gek wordt...

1 jaar cursus noors dan spreek je wel wat denk ik heeh of niet?

enne lange winters? ik vind dat wel meevallen va 21 maart draait de zon en hebben we een lange zomer weer hehe... alt t donker is buiten zijn we alltijd heel kreatief hihi....maar snap wat je bedoel...maar toch is 24 uur per dag licht ook niet even leuk...

24

Hallo Anne Brith,

Welkom...welkom...op deze gezellige leerzame en onwijs leuke forum. Ik heb al een paar keer hele leuke creaties van je gezien. Trouwens, je nederlands is niets op aan te merken. Ik vind het wel erg knap dat je het kunt schrijven, want het is zelfs voor mij als nederlandse niet altijd makkelijk...ha ha ha ha ha ha. Leuk om mensen buiten ons koude kikkerlandje te horen...nou ja...ik bedoel schrijven/typen...ehh...ach wat maakt het ook uit wat ik bedoel...hi hi hi hi hi hi hi.
In ieder geval veel plezier met het bakken en mooie creaties cre

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

Berichten [ 24 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Ons kent ons: Stel je hier voor! » Ik stel me ook dan maar netjes voor: