1

Onderwerp: Even een vraagje....over eieren

Lees dat je de eieren in een warme kom moet doen...of even verwarmen in warm water....

Nu weet ik dat mijn ex schoonmoeder in NL altijd haar eieren op t aanrecht had en niet in de koelkast...

Kan iemand verklaren WAAROM??

Weet dat als ik een taart maak met eiwit wat geklopt moet worden ik dit ALLTIJD in warm water doe...maar met gewoon beschuit maken heb ik dit nog niet gehoord...

Sorry als t een beetje dom overkomt...

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

2

Re: Even een vraagje....over eieren

Ik bewaar eieren in de koelkast omdat die zo enorm groot is en ik anders niet weet waar ik met de eieren naartoe moet :D. En ik gebruik ze altijd z

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Ok hehe...hier in Noorwegen staan de eieren in de koeling en ik heb ze ook in de koelkast...dacht dat t iets bijzonder was hihi...

bedankt voor je antwoord

Mijn blog is te vinden op: http://villaperlesukker.no/

4

Het schijnt dat eieren niet in de koelkast bewaard hoeven te worden. Maar ik doe dat dus wel omdat ik mijn supergrote koelkast ook gebruik als opslag :D. Er staan meer dingen in die er niet in hoeven, maar die ik nergens anders kwijt kan :lol:

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5 Laatst bewerkt door Sansan (19-02-2008 22:19)

Ik weet niet meer waar en wanneer exact, maar vorig jaar was er op tv een item over eieren binnen of buiten de koeling bewaren, want in de supermarkt stonden ze toch ook niet gekoeld?
Het antwoord was dat je eieren wel in de koelkast moest bewaren, dat was beter voor de houdbaarheid en tegen bacteri

6

Voor de ontwikkeling van salmonella is het inderdaad beter om eieren in de koelkast te bewaren, maar als je ze niet rauw gebruikt maakt dat dus niet uit. Wat houdbaarheid betreft zijn ze buiten de koelkast juist langer houdbaar dan er in. Ik heb ze wel eens in de koelkast gedaan, maar dan zijn ze echt maar tot de datum die er op staat houdbaar. Nu bewaar ik ze buiten de koelkast en dat scheelt echt een paar weken in houdbaarheid!

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.